سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
  • روز اسناد ملي
28 شوال 1445
    Monday 6 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

      بغدادت خراب است! (طنز)

      شعری از

      ابوالقاسم افخمی اردکانی(واحد)

      از دفتر واحد نامه نوع شعر قصیده

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ۰۰:۱۰ شماره ثبت ۲۸۳۲۹
        بازدید : ۷۳۹   |    نظرات : ۴۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر ابوالقاسم افخمی اردکانی(واحد)
      آخرین اشعار ناب ابوالقاسم افخمی اردکانی(واحد)

      دلم از دست دینداری کباب است
      که دینش درحقیقت کفر ناب است
      دوان وقت اذان رو سوی مسجد
      تو گویی رو به رضوان در شتاب است
      زبانش حقّه ی "استغفرالله"
      دلش از ذکر فارغ چون حُباب است
      پس از آن می لَمَد در کنج بُنگاه
      همانجایی که بنیادش بر آب است
      به ظاهر پاک تر از اشک ققنوس
      به باطن لاشخورتر از غُراب است
      محاسن را حنا و حلیه بسته
      به خون خلق دستانش خضاب است
      اگر انداختن باشد مُرادش
      مزیت های مالَش بی حساب است
      قَسم ها می خورد بر پیر و بُرنا
      که بهمان مِلک، قصری مستطاب است
      فلان خودرو که اینجا پارک گشته
      به پیغمبر! که صفر و نابِ ناب است
      اُکازیون تر از اینها نیابی
      به اسم اعظمی که در کتاب است
      به صد حقّه کلاهت را بدزدد
      زبانش در عمل فصل الخطاب است
      اگر فردا خریدارت شود او
      همین کالا که معشوقِ شباب است؛
      چنان عاری ز حُسن و زیب گردد
      که گویی پیرزالی در حجاب است!
      ازآن بیغوله تر مِلکی نیابی
      که در آن مارها در پیچ و تاب است!
      همان خودرو لگن گردد به یک "آن"
      که هرکس صاحبش شد در عذاب است
      چنان گیجم از این آدم ندانم
      که تهران است اینجا یا تکاب است!
      نگو بوی کباب از دل بر آمد !
      کبابش اصلی و مالِ بناب است!
      سخن کوتاه کن "واحد" که ترسم
      همه گویند بغدادت خراب است!!
       
      ۱۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0