جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر ابوالقاسم افخمی اردکانی(واحد)
آخرین اشعار ناب ابوالقاسم افخمی اردکانی(واحد)
|
سَــربِــداری گفـت بـر بـالای دار
دارِ فـانـی را ســرای خــود مدار
جســمِ خـاکی خـاک گردد عاقبت
دسـتِ جان از خاکِ ظلمانی بدار
لیک افسوس و دریـغ و آه ، آه
روزگـــار از مــا درآورده دمــار
روزگــــارِ تیــره دل بی رحم بود
خـــاکِ عالَــم بر سرِ این روزگار
روزگــــارِ بـی نــوا کــاری نکرد
ای امـــان از جــورِ نفـسِ نابکار
روز و شب در بنـدِ جسـمِ جامدیم
جــانِ معنی از جهــان شد برکنار
بیقراری می کند جان بی شکیب
می زند خود را به هردر بی گدار
آن قــرارِ جانِ مشتاقان کجاست؟
بـی قـرارم، بـی قرارم، بـی قـرار
تا بیـــایـد قســـط را بــر پا کُنــد
مـی ســـرایـم آیــه های انتــظار
واحـــد از جـامِ بقـا طَرفی نبست
یک غـــزل شــایـد بمانَـد یادگـار
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.