پنجشنبه ۱ آذر
بـــــی تو بودنم چرا شعری از آمنه اقلیدی
از دفتر باران نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۲۲:۴۲ شماره ثبت ۲۶۰۹۷
بازدید : ۷۵۶ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب آمنه اقلیدی
|
میگویند بهشت زیر پای مادران است
اما من بهشتی زیر پای خود ندیدم
زیر پاهای من آرزوهایی بود
که به خاطرش از همه ی آنها گذشتم
بی تو بودنم چرا؟
باز در غربت مجهولی در جا زده ام
غربتی که در آن بهشتی نیست
می مانم
باز دوباره
کوچه و
همان گام های خسته و عصیانگر
تا تو
که عصاره ی آسمانی
و قطره قطره از دریا
من که اعتصاب شانه هایت را
به اعتکاف نشسته ام
خوب میدانم
لحظه های از تو تهی شدن
چگونه گلوی پنجره ها را خواهد فشرد
من که به اعتبار دریچه های تو
نفس می کشم
بی تو بودنم چرا؟
سی ام فروردین 1393
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.