يکشنبه ۲۷ آبان
دور میدان اگر به دستم بود( طنز قسمت 2) شعری از سید علیرضا رئیسی گرگانی
از دفتر کشکول رئیسی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ۱۹:۱۴ شماره ثبت ۲۴۷۱۹
بازدید : ۵۷۰ | نظرات : ۳۰
|
دفاتر شعر سید علیرضا رئیسی گرگانی
آخرین اشعار ناب سید علیرضا رئیسی گرگانی
|
دور میدان اگر به دستم بود
خانه ها را بلند میکردم
خمس آن را به جیب میزدمو
باقیش را سرند میکردم
درصدی کم برای شعرا
سهم هر مستمند میکردم
و تمامن هر آنچه باقی ماند
متصرف به بند میکردم
دورمیدان اگر به دستم بود
تو بفرما چها نمیکردم
خانه بی پی ، بدون شالوده
بهر شاعر بنا نمیکردم
و برای دو روزی دنیا
به طلا اقتدا نمیکردم
دورمیدان اگر به دستم بود
نزد شاعر شنا نمیکردم
بگذریم گر که بود در دستم
دور میدان رها نمیکردم
بازگردیم به اول این شعر
خانه ها را بلند میکردم
- و در این راه بی در و پیکر
هر چه دستم بیاد میسازم-
* خرده نگیرید چون خودم هم نفهمیدم باید بلند میکردم یا نمیکردم.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.