" جغرافیای اتاق "
شاهکاری از استاد غلامرضا شکوهی-غزلسرای نامی خراسانی
*****
بوده ضلع اتاق را هر روز ، طی کنی بیشمار و برگردی
با خیالات زرد و وهم انگیز برَوی تا بهار و برگردی
شده بر صخره های شانه ی خود ، آبشاری ز شط شب باشی
برَوی با نگاه خود چون آه ، تا دل آبشار و برگردی
میتوانی ز مشرق دستت پر کشی با خیال خود تا اوج
بوسه بر انعکاس نور دهی ، مثل رقص غبار و برگردی
میشود کوچ کرد تا دنیا ، قصه ای از هبوط آدم دید
پرده ای از نمایشی غمگین ؛ بازی روزگار و برگردی
طول خانه، عبور طولی عمر، عرض خانه توقفی کوتاه
آمدن، ایستادنی پر مکث ، یک نفس انتظار و برگردی
شده در پیچ و تاب یک کابوس ، روز را در شبت مرور کنی
تا دم صبح هر نفس صد بار ، بروی روی دار و برگردی
میتوانی تمام مشتت را ، پر کنی با نواله ای از خشم
یک دهن نعره سر دهی ای وای ! آی مردم هوار و برگردی
از تمام عزیزانی که در مدت غیبت ام جویای احوال من بودند بسیار سپاسگدارم .
مهرتان ماندگار...