دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
در ستایش رستم بزرگ پهلوان و اسطوره میهنم
گرامی نطفه ای کز صُلب و بطن آدم و حوا
چنین فرزند کم زاد از چنین باب و چنین مادر
به عزم و جزم و فضل و بذل و علم و حلم و داد و دین
به زور و صولت و رزم و شکوه و شان و کر و فر
غضنفر فر خداوندی که چون شیر خدا باشد
پلنگ افکن غضنفر کُش هژبر انداز و اژدر در
جهان آرا، جهانگیر و جهان بخشم ،
عدو بند و ظفرمند و هنر مند و هنر پرور
زمان طبعش عیان امرش روان حکمش
به جن و انس و مور و وحش وطیر خشک و تر
--------------------------------------------------
رستم دستان همان گُردی که او
کشورم از بودنش جُست آبرو
آن یل دشمن شکار و تاج بخش
مالک ایران ز زور و داشت رخش
تا که بودش میهنم امن و امان
چو که او رفت پهلوانی هم از آن
رفت و بر بست رخت خود را کشورم
عاقبت باید ز فقدانش بریزی بر سرم
خاک ماتم در غم آن پهلوان
پهلوان کی یافت می شد مثل آن
پهلوان در هفتخوان و به جنگ دشمنان
او یلی بالا بلند،مانند آن سرو روان
کُشت سهراب پور خود را چون که او
بَد به شاهان گفت و بردش ابرو
الغرض تا رستم دستان ببود در میهنم
هیچ گزندی بر نمی شد بر تن و بر پیرهنم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.