جمعه ۲۵ آبان
کشورم ازدحام آینه هاست شعری از حسین دلجویی
از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹ شماره ثبت ۱۶۴۹۶
بازدید : ۷۴۰ | نظرات : ۴۹
|
آخرین اشعار ناب حسین دلجویی
|
کاش من هم جنوب تر بودم
شاعر شعر خوب تر بودم
کاش «میمند» من کمی جا داشت
لااقل یک کنار دریا داشت
مثل بوشهر، شعرعرفان بود
زورقی در دلش نمایان بود
روز و شب در مقابلش بودم
زیر گزهای ساحلش بودم
کاش یک اسکله بنا میشد
بندر عباس چشم ما میشد
کاش دستان سینه ام وا بود
مثل میناب غرق دریا بود
یا به این سینه تاب میدادم
یا غزل را به آب میدادم
خوش به حال تمام خوبی ها
خوش به حال شما جنو بی ها
دوستان گلم فراغ البال
میبرندم گهی به سمت شمال
میشود میزبان همدلی م
چشم سبزان ناز انزلی م
تا همیشه خیال چشمش عشق
خال سبز شمال چشمش عشق
می شوم چون کویر مهتابی
پیش کرمان چشمشان آبی
گاه نوری برابرم دارم
سخت سودای آذرم دارم
پا به پای خیال شبدیزم
میروم در هوای تبریزم
در حریم صفای یارانم
آستان بوس شهریارانم
گاه تا هفت خان سفر دارم
سیستانی به زیر پر دارم
گاه دل میبرد ز شیرازم
موج کارون ناز اهوازم
گاه زاینده رود بوده دلم
گاه در اصفهان غنوده دلم
تا که در شعر جنگ میلولم
دانش آموز درس دزفولم
یک زمان میروم به کردستان
گاه ایلا م و خطه ی مهران
گاه وزن حماسه میپوشم
جامی از شهد طوس مینوشم
یک زمان عازم لرستانم
میهمان حریم خوبانم
بس هوایش ملاطفت دارد
مریم از چشم عرش میبارد
هر کجا خلق و خوی خود دارد
هر گلی رنگ و بوی خود دارد
هر شمال و جنوب ایران عشق
هر خط و خال خوب ایران عشق
کشورم ازدحام آینه هاست
هر که هر جاست در دلم پیداست
====
« همه جای ایران سرای من است »
به تمامی عزیزان و بزرگواران جمع صمیمی « ناب»
بیایید دوست داشتن را ترویج کنیم...
چون دوووستتان دارم....
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.