جمعه ۲۵ آبان
ای در حریم حرمت دریای دل نجیب شعری از حسین دلجویی
از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۴۹ شماره ثبت ۱۶۳۲۰
بازدید : ۷۸۷ | نظرات : ۶۵
|
آخرین اشعار ناب حسین دلجویی
|
بانو چه کرده ای تو به یغمای خانه ها
در تاق سینه ها و چنین آشیانه ها
هر جا قدم گذارم و هر سو نظر کنم
می بینم از وجودت بهارت نشانه ها
بانوی فرودین که به شوق طلوع تو
افتاده شور خانه تکانی به خانه ها
ای در حریم حرمت دریای دل نجیب
ای بر سپید سینه ی دلها کرانه ها
ای در کویر باور صدها هنر شناس
تو دلنشین بهار شمیم ترانه ها
دشت ادب قدم نزنم بی هوای عشق
روئیده بس به هر قدم از تو جوانه ها
خوابیده در ضمیر نگاهت به هر پیام
آهسته پند و نکته خوش ، آمرانه ها
لیلا اسیر چشم و زلیخا مرید توست
کمرنگ شد ز حرمت نامت فسانه ها
با جلوه های موج نگاهت به هر غزل
می بارد از نگاه قافیه هایم بهانه ها
بانو ببخش بداهه ی من لنگ میزند
بنویس پای کودکی ام ، عاشقانه ها
=====
تقدیم به دختر نازنین و بزرگوارم
مهربانو ی عزیز ، فرهین رام
به پاس تمام مهربانی هایش
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
باید برون کشید از این ورطه رخت خویش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.