جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
وطن ای خاک ایرانم،
گرفته نشات از جانم
طفیل راهت ای مادر
،اسیر شیر و پستانم
چو جم وشید بر بامی
،فریدون فرخی سامی
تو شیر افکن چو بهرامی
،به گیتی خسروی جامی
درفش کاویان هادی
،علم گشت بهر آزادی
ز ظلم و از ستبدادی،
بشارت بر جهان دادی
دُر افشان گشت زین نصرت
به گیتی کاویان در،فشم
سیاووشم،سپید پوشم،
به راه و رسم تو کوشم
به خون پاک تو جوشم
،سپیدی مظهرپاکی
چو جان آرَمت در آغوشم
زلال و صاف زال زر،
روان رودی چو رودابه،
دولولو لعل خوشابه
زلال آن رود دریا شد،صدف دُر شد،گُهر رستم،
گرامی باد دامانت، برفت اندر جهان نامت،
نوید فتح بر بامت،به کیوان بر شد ایوانت
جهاندارو جهان آرا،جهانگیر و جهان بخشم
حریم حرمتت دانم،به پایت رخش جولانم
به مرزت من نگهبانم،ادیم موطنت خوانم
کیانت را خریدارم،چو آرش تیر با جانم
وطن ای خاک ایرانم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.