يکشنبه ۴ آذر
زندگی با سرمشق فقر / درسهای تلخی دارد شعری از سعید مطوری
از دفتر دفتر اشعار سپید نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ شماره ثبت ۱۵۷۷۲
بازدید : ۵۳۰ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب سعید مطوری
|
زندگی با سرمشق فقر
درسهای تلخی دارد
فحشهای رکیک زن بدکاره ای
به مرد معتاد ش
فریاد معصومیت نابود شده اش بود
بی تفاوتی مرد معتاد
وگاز زدن به سیب سرخ
با دندانهای کرم خورده اش...
پسر بچه ای فقیر
نیمه شب
نگاهش به نان نیمه خورده
و گربه ی رقیب را
لگد میزند
و می گوید:
این نیمه نان از آن من است
نگاه التماس گربه
و خوردن نان با هم ...
مرد شاعری در تاریکی شب
با مستی در توهم آسمانی شدن
برای ستارگان
شعر شیرین زندگی میخواند
و زنش در انتظارشیر خشک
کودکش را آب قند می دهد
کودک میخوابد
اما مادر در انتظار شیر خشک
رو به آسمان از خدا شکوه می کند...
کوچه های فقر
همیشه تاریکند
شاید شرم میکنند
از نمایش این همه بدبختی...
سعید مطوری/مهرگان
از دفتر اشعار سپید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.