پنجشنبه ۱ آذر
یه شب بارون ( به یاد زنده یادان احمدشاملو و فرهاد مهراد ) شعری از امیرحسین مقدم
از دفتر این روزها نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ۱۹:۳۰ شماره ثبت ۱۴۷۹۴
بازدید : ۱۰۷۳ | نظرات : ۹۴
|
آخرین اشعار ناب امیرحسین مقدم
|
با احترام به یاد مردی که هم سنگ تمام ادبیات معاصر ایران ماندگار خواهد ماند
احــــمــــد شــــامــلـو
یه شب بارون
مصراع های داخل « » عینن از زنده یاد احمد شاملو نقل شده است
یه شب بارون / مست و سرگردون .
خسته و حیرون / با دو چشم خون.
مونده سر راه / راه یا که بیراه.
سر دو راهی / خواهی نخواهی.
یه شب بارون / چیک چیک نودون.
توی کوچه آب / توی خونه خون
فکر زندگی / سرفکندگی.
فکر روزگار / غصه درمون .
یه شب بارون/ پی لقمه نون.
از نون خون چکون / بین مردمون.
مردا واسه هم دشنه میکشن.
نون از سفره گشنه میکشن.
یه شب بارون / ماه آسمون.
مونده پس ابر / بسته افسون.
توی خونه خون / یه شب بارون.
یه شب بارون. / توی خونه خون.
« یه شب مهتاب »
ماه آسمون / میاد توی خواب
« ما رو میبره » / « با خودش بیرون »
« اونجا که شبا » / « یکه و تنها » .
« تک درخت بید » / « شاد و پرامید »
روی شاخه هاش / جای میوه هاش / صد تا ستاره.
همه آویزون / به جای بارون.
« پیش شهیدا » / « شهیدای شهر»
شهر عاشقون / مرد مهربون
« عمو یادگار»
همیشه بیدار / همیشه بیدار.
« یه شب مهتاب »
ماه آسمون / می یاد توی خواب.
بالب خندون / خنده میشونه.
روی لبامون.
یه شب ماه می یاد.
یه شب ماه می یاد.
امیرحسین مقدم. 1384
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.