يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر مهدی قربانی (ققنوس)
آخرین اشعار ناب مهدی قربانی (ققنوس)
|
من امشب با دلم خوردم قسم های فراوانی
ستم بر این دلم کردی ندیدی چشم بارانی؟
هزاران شکوه کردم من از این احوال بی تابم
مریضت گشته ام شاید تو تنها راه درمانی؟
قسم خوردم که تا انجا شوم هم درد و همراهت
که از قلبت برون سازی مرا از خانه ات رانی
مرا از خانه ات راندی به من گفتی که خودخواهم
تو که عشقی بدل داری چرا نام مرا خوانی ؟
قسم خوردم که دلداری نگیرم بهر دل گاهی
که از داغ غروب او کشم اهی ز نا دانی
قسم خوردم که اشعاری نگویم من دگر هرگز
سکوتی را کنم جایش تو که معنای این دانی ؟
قسم خوردم ببخشم من ستمکاران این دل را
برای مرگ این ققنوس نگیرم سوگ اعیانی
----------------------------------------------------
دل سهراب چه خوش بود که گفت :
*شاعران وارث آب و خرد روشنی اند *
ما چه کردیم و سهراب چه کرد با دلمان ؟
روحش شاد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.