يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر محمدتقی زندی پور(طوقی)
آخرین اشعار ناب محمدتقی زندی پور(طوقی)
|
"التهاب و دلهره"
سینه مالامال از اندوه گرانِ روزگار،
دیده کور است و نبیند جز سیاه ماندگار،
غم به دل افزون و از شادی به ذهنم یادگار،
قلب من بیمار و درمانی به مرگش سازگار،
شاید از احساس من خوانی به یاٌسم بی گمان،
پر امیدم این زمان، از فتنه جان را نی امان،
با حقیقت طعمِ تلخی میشود گویی به کام،
رسم دنیا بهرِ نامردان چه شیرین ست و رام،
نیستم اهلِ نصیحت کردن و پند و پیام،
خود ببینی حیله بازی زینتی شد بر کلام،
من سیاهم، رنگِ دنیای تو چیست؟
من خیالم، خود بگو حق را به کیست؟
فکر من شد التهاب لحظه های دلهره،
فکر تو باشد همان دنیا که نی آن را گره،
(طوقی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.