چهارشنبه ۱ اسفند
|
دفاتر شعر محمد شریف صادقی
آخرین اشعار ناب محمد شریف صادقی
|
گیرم که چشمِ پنجره را بیدار کردم
به تماشای چه بنشینم؟
شهری خواب،
زیر پتویِ دود و غبار؟
|
|
نقدها و نظرات
|
درود ممنون از لطف و حضور شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود بر شما. راستش خودم هم به شکل عقلانی گاهی موافقش نیستم. من اتفاقا بشدت به امید اعتقاد دارم. اما خب... شاعرم و احساسی و احساسات متناقضند. هر کدام از دریچهای جداگانه به مسائل نگاه می کنند | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود بر بانو عجم گرامی ممنون از حسن نظر شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود ممنونم از لطف و توجه شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود فراوان خدمت شاهزاده خانوم. ممنون از پیشنهادات شما حتما در نظر می گیرم. البته درباره حشو کاملا موافقم آن دغدغم اینه که آیا وجود این حشو لایههای استعاری یا جانبخشی رو در شعر تقویت نکرده یا اگر کرده ارزشش رو داره که باشه یا نه. ممنونم ازینکه همیشه با دقت پیشنهاد میدید و خدا میدونه چقدر از شما چیز یاد گرفتم👌👌👌👌 | |
|
درود ممنونم از لطف شما آقای حکیم | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود فراوان خدمت آقای سرمازه عزیز | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود فراوان و عرض تشکر. اگر آن بیرون شهر خواب باشد، بیداری پنجره چه سودی دارد؟ البته... اگر چشم پنجرهای در دیوار باز نشود، برای کشف آنسوی دیوار باید دیوار را آوار کرد | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود فراوان و ممنون بابت بداهه تقدیمی شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود ممنون از حسن نظر شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود ممنون از لطف و توجه شما. راستش باز کردن پنجره عینی تر است و به درک عادی نزدیک تر و در آن یک لایه جانبخشی هست. اما «چشم پنجره را بیدار کردم» دارای دو لایه جانبخشی است: نسبت دادن چشم به پنجره (نوعی تشبیه) و نسبت دادن خواب به چشم (در واقع دو لایه تشبیه هم می توان گفت در آن مستتر است). | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود ممنون از لطف مداوم شما جناب بذلی | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود ممنونم از لطف و توجه شما. چه جالب دوست دارم شعر شما را هم ببینم. باز هم ممنون بابت آمدن به صفحه بنده | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود بسیار ممنون بابت حضور و پیشنهاد شما آقای به گزین عزیز (من خیلی شما را دوست دارم و هر وقت به صفحه ام می آیید حسابی ذوق می کنم... کلا با شیرازی ها خیلی خوب اخت می شوم... سعدی و حافظ هم که همشهری شما هستن دیگه😁). اما درباره «شهری خواب»؛ راستش... به دلیل ایهامش انتخابش کرده ام مثلا به جای خواب شهری، یا شهری در خواب. مثلا اگر بگوییم «خوابِ شهری زیر پتوی دود و غبار» اتفاقا از نظر موسیقیایی و روانی شعر بهتر است اما «شهری خواب» می تواند چند معنا را همزمان القا کند: (۱) شهری از «خواب زیر پتوی دود و غبار» (۲) شهری که خودش خواب است زیر پتوی دود و غبار. اما مسئله اینست که آیا ایجاد چنین ایهامی - که شاید خیلی هم لذت نداشته باشد - ارزش کشتن روانی شعر را دارد؟ باید فکر کنم. و ممکن است تغییرش دهم به همین که شما گفتید. آهان یک چیز دیگر: در شهری خواب، خواب صفت است و در تقابل با بیدار (صفت چشم پنجره) قرار میگیرد... نمی دانم اصلا به نظرم دارم اشتباه می کنم که استدلال میکنم. باید بارها برای خودم و دیگران بخوانم و نظرشان را جویا شوم. | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
آقا دل به دل شاهراه داره نه فقط من که قطعا اغلب دوستان شما رو دوست دارند . البت در اظهار لطف شما جغرافیا هم بی تاثیر. نیست | |
|
درود فراوان ممنون از لطف و توجه شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود فراوان و ممنونم از لطف شما | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹سلام بزرگوار بسیار عالی دست مریزا بر شما شاعر محترم☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ | |
|
درود ممنونم خانم آهنگران عزیز | |
|
درود ممنونم ترانه سرای عزیز👌👌👌👌 | |
|
درود ممنونم از حضور سبز و لطف شما | |
|
درود بر جناب کریمی نازنین. راستش من خودم خیلی به موسیقی درونی اهمیت میدم اما به این شرط که موجب اطناب مخربی نشه.و البته انتخاب ناخوداگاه «کردم» به جای «کنم» به همین دلیل بوده احتمالا: گی(رم) که چش(م) پنج(ر)ه (ر)ا بیدا(ر) ک(ر)د (م) و اما توصیفی که داشتم بیشتر عینی بود و باز به تفسیر. اما حتما بیشتر به موسیقی درونی فکر می کنم. | |
|
درود فراوان ممنون از لطف شما | |
|
درود پر شمار خدمت معلم گرانقدر | |
|
درود و ممنون از لطف شما آقای انصاری | |
|
درود متقابل. بله در چیز دیگریست... | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
کوتاه؛ مصوّر و گویا