ای چرخِ فلک باغریمی سن قان ایله دون
آغلار گوزیمین یاشینی عُمّان ایله دون
مین نقشه چکیپ یاری آییردون مندن
چوخ غصّه وئریپ کونلومی نالان ایله دون
⚘
من قاچمادی یام دنیا دالیمجا قووالیر
بی رحمیدی چوخ هاردا دوتسا جانیم آلیر
بیلمم منیله ندیر بو دشمن چیلیقی
بو دار و نداریمی دوتیپ مندن آلیر
⚘
کم اِئت طمعون جهان ایچره شاد یاشا
یاخچی پیسی سن زمانه دن داد یاشا
مِئی الده نگارین ساچینی تِئز دور توت
تا باقیِ عُمر اولمیا بر باد یاشا
⚘
کونلوم غمِ بو جهانِ فرسوده یِئمه
بیهوده دگیلسن غمِ بیهوده یِئمه
چون گِتدی وارون یوخدی کی یوخلوقدا گوریش
خوش اولگیلا وار یوخ غمین آسوده یِئمه
⚘
گر مِئی ایچیسن عقیل لی انسانیله ایچ
یا بیر صنمِ گول اوزلی خندانیله ایچ
چوخ ایچمه و رَدّ ایلمه فاش اِئتمه گینن
کمتر ایچ و گه گاه ایچ و لاپ پنهان ایچ
(۱۷۶/۱۴۰۳/۰۶/۲۷)
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
ای چرخِ فلک جگر مرا خون کردی
اشکِ چشمهایم را مثلِ دریای عمان کردی
با هزار نقشه یار را از من جدا کردی
با غم و غصه ی فراوان دلم را نالان کردی
.
من در حالِ فرار هستم دنیا به دنبالِ من هست
خیلی بی رحم است هر کجا برسد جانم را می گیرد
نمیدونم با من چه دشمنی دارد
که همه ی دارو ندارم را از من می گیرد
.
طمعِ خود را کم کن و در جهان شاد زندگی کن
خوبی و بدی را از چرخش زمانه بچش و زندگی کن
با جامِ شراب در دست زلف نگاری را زود بگیر
تا باقی عمرت نشده برباد زندگی کن
.
ای دل غمِ این جهان فرسوده را مخور
بیهوده که نیستی غمِ بیهوده نخور
چون سرمایه ات از دستت رفت نیست که در نیستی چیزی
دل خوش دار و غمِ دارو ندار را نخور
.
گر شراب میخوری با انسان خردمندی بخور
و یا با صنمِ چهره ی خندانی بخور
زیاد نخور رد هم نکن و فاش هم نکن
کمتر بخور و گه گاه بخور و پنهان بخور
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست . استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
درود برشما برادرخوبم جناب عبدالله پور
زیبا ودلنشین قلم زدید