دوستان بر دل نشیند، نغمه ی آوای چنگی
کاش در دنیا نباشد ،غرش خشم از تفنگی
باش تا وقتی سحر ،بلبل به صوت دلنشینی
با گل و سوسن بگوید، شرح دلتنگی چنگی
زخمه ای بر دل بزن ،با نوحه ی پشمینه پوشی
سوک ایتام یتیمش ،چند جامی ،با شرنگی
حرف را باد هوا با کوس و کرنای بلندی
می برد منزل به منزل ،با هوا های دورنگی
چرخ این گردون نگردد بر اساس گفتمانی
سنگ می خواهد دلا،زیرینه یا پارینه سنگی