يکشنبه ۴ آذر
کَفه ی مرگ شعری از حسین گودرزی تشنه
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ ۱۹:۲۶ شماره ثبت ۱۳۲۴۴۲
بازدید : ۱۰۹ | نظرات : ۸
|
دفاتر شعر حسین گودرزی تشنه
آخرین اشعار ناب حسین گودرزی تشنه
|
با خیالی راحت
کَفه ی مرگ خودت را بگذار
ای دل دل شده رفته
به غارت خوش باش
که همین عیش تو را بس باشد
تو به عشرت بنشین
دم و آنی خوش باش
از غم دوری دلدار بمیر
دلبرت دل خوشیش بسیار است
توخیال خود را
سمت ناراحتی و غصه مبر
تومُکدر مَنِشین
برو خوش باش و بِمیر
دیرگاهیست در این دار جهان
دار بسیار برای دلها
از ازل گشته عَلَم
عَلَمَت را بردار
وبه جنگ نشدن ها خوش باش
دلک رفته بدان
دیرگاهیست جهان
تابع قانونی است
که درآن
مرگ دلهای شده در محضر یار
کاملٱ قانونی
وعده ای شیرین است
مرگبهر دلها
شده سر لوحه رفتار برای معشوق
ردشدن...دور شدن...بی محلی ...نادیدن
دلک دلشده رفته بُرو
با خیالی راحت
کَفه ی مرگخودت را بگذار
#حسین گودرزی"تشنه"
۱۴۰۰/۰۴/۱۷
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و احترام استاد ارجمند
خیلی غمگین ولی به نظرم طنزمسلک نگاشتید برخلافِ سروده های قبلیتان که در ستایشِ معشوق جان افشان بود الان تا حدّ ِ لالیقای کفه ی مرگ گذاشتن ، ازش گِله نمودید
و به قول ِ طنزبیانِ حافظ عزیز :
لافِ عشق و گِله از یار ؟ زهی لافِ دروغ
عشقبازانِ چُنین ، مُستحقِ هجرانند
زنده باشید قلم تان نویسا
در سلامتی و شادی و سربلندیها برقرار