سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 22 شهريور 1403
    9 ربيع الأول 1446
      Thursday 12 Sep 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        پنجشنبه ۲۲ شهريور

        چشمه ی بادام

        شعری از

        سیده نسترن طالب زاده

        از دفتر پراکنده ها نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ ۲ هفته پیش شماره ثبت ۱۳۲۰۵۵
          بازدید : ۱۱۷۲   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        آمد، نگاه معجزه زاران، چمیده بود
        تاراج پُرمهابت طوفان، چمیده بود
        گیلاس های پرعطش گوشواره ها
        بر اشکهای روشن غلتان،  چمیده بود
        گیسوی ناب دختر خرما، چکان چکان
        باران به چتر سوره رحمان چمیده بود
        دستش به دست ماه، دلش راز آفتاب
        پیغمبری که در شب ادیان چمیده بود
        وقتی گوزن وحشی من، ماغ می کشید
        در باغ های نسترنش، جان چمیده بود
        ارزانی اش  ، تمام دلیران راه عشق  
        در قلب او ، چکامه ی رقصان چمیده بود
        تا  باغ های کفر قدم می زدیم و باز
        در دستهاش، هِزااار مسلمان چمیده بود..

        ♡♡♡
        بهار، دل من محض غوک میسوزد
        که سبزی زیتون به تن، پر از جنگ است
        به رود سرخ لبانم، تو گنج_ ماهی باش
        هزار سال، دلم برای دلت، تنگ است...
        کپنهاگ2020
        ♡♡♡
        تو را شرابه ی شیرم، به عشق میبوسم
        که کودک رَز، بهر صوفیان حلالست وُ
        تو را که  زاده ی جانی و زنبق کوهی
        به کفش شیشه ای اَم، ریگَکی ملالست وُ!!..

        ♡♡♡
        از بخت بَد کلاغ، بلبل خوشخوان
        از سبزی قلب راغ، بلبل خوشخوان
        با وَزّش  گیلِوا، که میخواند باز!؟
        از خامُشی چراغ، بلبل خوشخوان..
         
        ♡♡♡
        آوای پلنگ، گُل تب ، ناز جهان
        مَهپاره ی مَسکوکِ غزلسازْ جهان
        در قلب خدای می شَوم تنهاتر
        با توطئه های غُصه پرداز جهان..

         
        ♡♡♡
        یاسِ چَسْبان غَمم، بر مَرمَر اندام تو
        آه،،،کِی پا پس کِشم از بوسه هایِ دامِ تو؟!
        قهوه ی چشمانِ تو،  بیداریِ لبهای من
        سیر باید شد شبی، از چشمه ی بادامِ تو..
        تبریز/بهار  1403




         
        بازنگاشت: تابستـــــــان1403







         
        ۱۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0