شعری در قالب مسمط مربع و مسمط مثلث
...
۱
...
دیدم که او آمد
بیگفتگو آمد
از روبهرو آمد
او را پسندیدم
...
با من مقابل شد
آیینهی دل شد
یک ماه کامل شد
در خود درخشیدم
...
او مثل رویا بود
بسیار زیبا بود
اما چه تنها بود
چیزی نپرسیدم
...
بیپرسش و انکار
در آن شب دیدار
خود را به او انگار
یکباره بخشیدم
...
یکی شدم با او
در جان خود تا او
با او و تنها او
پیوسته رقصیدم
...
با او که رقصیدم
در خود درخشیدم
خود را در او، او را
در خویشتن دیدم
***
۲
...
دیدم که او آمد
از روبهرو آمد
او را پسندیدم
...
با من مقابل شد
آیینهی دل شد
در خود درخشیدم
...
او مثل رویا بود
اما چه تنها بود
چیزی نپرسیدم
...
بیپرسش و انکار
خود را به او انگار
یکباره بخشیدم
...
یکی شدم با او
با او و تنها او
پیوسته رقصیدم
...
با او که رقصیدم
در خود درخشیدم
خود را در او دیدم
شبنم حکیم هاشمی
........
دوستان گرامی... همونطور که توجه میکنید مضمون شعریِ مورد نظرو با دو نوع مسمط نوشتم... به نظرتون کدوم بهتره؟
اولی بسیار زیبا و دلنشین تر بود