پنجشنبه ۱ آذر
صراط المستقیم ۳ شعری از رسول دبیر (نافذ)
از دفتر شوق حضور نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۴۰ شماره ثبت ۱۳۱۲۵۳
بازدید : ۱۰۳ | نظرات : ۱۶
|
دفاتر شعر رسول دبیر (نافذ)
آخرین اشعار ناب رسول دبیر (نافذ)
|
صراط المستقیم ۳
آبتدا عقل و فکر جنبیدند
حس آمد میان برقصیدند
آنچه بینی تودرظهور هراعراض
بودازقیام جوهری فیاض
که بودچون وجودهردوبه هم
باشد این بقابه جفتشان مرهم
عرض اندام چون کندجسدی
قوتی بود بر آن سبب مددی
گرم گرداند آن جسد را دل
جگری هم بود در آن منزل
قسمت غذا برعهده اوست
جنبش رگ جهنده به هوست
همه صورت بود به فاعل خویش
قائم واستوار ای درویش
از خودت جو هر آنچه می خواهی
که ازل در تو گشته است طراحی
مرودنبال عقل ناقص وغیر
در وجود خودت کمی کن سیر
بخودآ وخدا را بین
جز به خود مکن مدارا کاین
جوهری است در تو عطر آگین
در تو بنموده این گوهر تمکین
|
نقدها و نظرات
|
باسلام ودرود استاد استکی بزرگوار حسین نوری که هرگز خاموش نمیشود | |
|
جان عالم نیست جز نور و وجود این وجود ال یکی والا نبود چون تجلی کرد شد نور روان در صفات و اسم و فعل او شد عیان ... با سلام و احترام و درود متقابل بسیار بسیار ممنونم از بذل توجه و تفقد تان ⚘⚘⚘ روزگار بکام | |
|
بسیار ممنونم استاد بزرگوار سپاس مجدد | |
|
بادرود متقابل بسیار ممنونم استاد بزرگوار | |
|
با درود متقابل و وافر استاد ارجمند بسیار ممنونم از بذل توجه و تفقد عالی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عاشورای حسینی تسلیت
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ
وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً)
ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ
وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ