جمعه ۲۵ آبان
مسمط ۲ (چیزی درون جان عاشق اتفاق افتاد...) شعری از شبنم حکیم هاشمی
از دفتر مسمط نوع شعر مسمط
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ ۱۶:۵۹ شماره ثبت ۱۳۱۲۲۳
بازدید : ۱۱۱ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر شبنم حکیم هاشمی
آخرین اشعار ناب شبنم حکیم هاشمی
|
شعری در قالب مسمط مربع
بر بستری از عطر نمناکِ شب و بیشه
در اتصال خاک و تن، از قلب تا ریشه
در لحظههای جاذبه، از عمق اندیشه
چیزی درون جانِ عاشق اتفاق افتاد
چیزی چنان بکر و چنان مرموز و رویایی
چیزی چنان سرشارِ حس پاک زیبایی
بالیده از آرامش نابِ شکیبایی
از ژرفنای جان عاشق سر کشید آزاد
مثل درختی سربلند و مست و دستافشان
دلبستهی نور و سخاوت، همدم باران
همراه آواز پرنده، جاری از ایمان
سرشار احساس نوازش شد تنش در باد
گنجینهای در ژرفنای جان عاشق بود
سرشار احساس تمنای دقایق بود
بیشک برای زندگی آنقدر لایق بود
تا این چنین شد یک درخت باشکوه و شاد
آهسته از اعماق خاک و از بنِ ریشه
از متن شب بر وسعت پاکِ تنِ بیشه
از انحنای بهترین احساس و اندیشه
چیزی درون جان عاشق اتفاق افتاد
شبنم حکیم هاشمی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
تاسوعای حسینی را تسلیت عرض میکنم
روز ام البنین قمر بنی هاشم
روزی که نماد بندگی رب جلیل و ارادت واقعی
به ساحت مقدس ائمه عصمت و طهارت است