شکر هنگام آسایش و نعمت را همه بجا می آورند،
شرط بندگی
آن است که در گرفتاری و بلا شکرگزار باشی.
....................
خدا دوست دارد رسد نعمتی
ببیند به شکرش تو در طاعتی
ولی بیشتر دوست دارد دلا
که شکرت ببیند به وقتِ بلا
بسا خیر تو در میانِ بلاست
و تلخی خصوصیّت هر دواست
نبیند زمین رنجِ آن کشتزار
نیارد گل و گندم و جو به بار
اگر هم مصیبت امانت برید
بیا سجده ی شکر کن با امید
پس از روزِ دشواری آسانی است
و بعدِ بلا گاهِ سامانی است
که کارِ خداوند با حکمت است
اگر خوب بینی همه رحمت است
خدا دوست دارد به وقتِ اذان
به باریدن رحمتِ حق از آن
ببیند که عبدش ز جان با شتاب
بگوید به دل دعوتش را جواب
همانطور که بنده به وقتِ نیاز
فتد بر درِ ربِّ بنده نواز
شود ملتمس با سرشک و دعا
که باشد به یک لحظه حاجت روا
خدا دوست دارد لبِ تشنه را
به هنگام افطار آن گشنه را
رخِ زرد و چشمانِ بیخواب را
و آهِ جگر سوزِ توّاب را
خدا دوست دارد دلِ دردمند
به پیشش عزیزست هر مستمند
کسی که کند خیرِ بی ادّعا
و حقِّ ضعیفان بدارد روا
کسی که همیشه صدایش کند
دلی که همیشه هوایش کند
خدا دوست دارد دلِ پاک را
به کویش رهی نیست ناپاک را
خدا قلبِ مخلوق پاک آفرید
خطاکار خود عصمتش را درید
به روزِ ازل مثلِ آیینه بود
بدونِ بدی، خالی از کینه بود
و لیکن خطاها سیاهش نمود
خودش را خودِ خود تباهش نمود
چنان کرد اصرار بر معصیت
جدا گشت از نعمتِ عافیت
شد از جرمِ خود هم کر و گنگ و کور
هم از راه حقّ و خدایش به دور
ولی آنچنان لطف دارد خدا
نکرده کسی را ز رحمت جدا
کریمی که در جود بی انتهاست
عطایش به هر کوی و برزن به پاست
برو غسل کن با دلِ خود بیا
که توبه دوایی است بر هر بلا
بیا نزدِ درگاهِ ربِّ جلیل
طلب کن به فضلش تو صبری جمیل
به اشکِ رخت دل چو آیینه کن
فقط عشقِ معبود در سینه کن
به هر توبه گر فصلِ آغاز است
به روی دلش قفلِ در باز است
ز شش گوشه ی عالم اینجا نشست
و امّیدِ خود را بر این خانه بست
در اینجا شب و روز خیرات است
و هر بسته اش از سماوات است
ملائک ز بخشش خبر می دهند
به وقتِ سحر بیشتر می دهند
خیلی هم عالی
هر وقت توی سختی، گفتم خدایا شکرت، هم به آرامش رسیدم و هم اینکه راههای خوب دیگه ای برام باز شده...
به نظرم این دو 👇 بسیار زیبا و قوی هستند...
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله
درود بر شما
در پناه نور و عشق الهی باشید