جمعه ۲ آذر
همرنگ جماعت شعری از مریم رحمتی پویا
از دفتر سنگ خارا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶ شماره ثبت ۱۳۰۱۶۳
بازدید : ۱۵۱ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر مریم رحمتی پویا
آخرین اشعار ناب مریم رحمتی پویا
|
چه کسی گفته که همرنگ جماعت بشویم
همه فرمانبر و مشغول اطاعت بشویم
چه شود غیر همه ، جور دگر فکر کنیم
یا که سازنده و بانیِ بداعت بشویم
چه کسی گفته مناجات زمانی دارد
بهر نجوا به خدا ، بندهی ساعت بشویم
فکر پوسیده و بی فایده را طرد کنیم
همه اسطوره ی پاکی و براعت بشویم
به بهشتی که خدا داده به ما روی زمین
دلخوش و قانع و راضی به بضاعت بشویم
بر خلاف جهت آب به سر چشمه رسیم
برترین اُسوهی خوش طبع مناعت بشویم
به تمنای خرد سمت حقیقت برویم
مصدر و منبع هر گونه شجاعت بشویم
مریم رحمتی پویا"تمنا "
لطفا یکدیگر را قضاوت نکنیم🙏😊🌺
|
نقدها و نظرات
|
سلام عزیزم ممنون از محبتتون بله دقیقا براعت منظورمه و کاملا به مفهوم هر دو واقف هستم متشکرم از توجهتون | |
|
درود و سپاس ممنونم از لطفتون بزرگوار | |
|
سلامو درود ممنون از توجهتون نظر شما کاملا محترم | |
|
سلام و ارادت ممنون از توجهتون اما منظورم برتری بر دیگران و متفاوت بودن هست یعنی همون براعت | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
چقدر عالی و مفهومی
فقط جسارتا.. برائت یا براعت؟
این دو واژه را نباید با هم اشتباه کنیم، برائت به معنای «بیگناهی» و «پاکدامنی» و مجازاً به معنای «دوری» و «بیزاری» است اما براعت به معنای «کمال فضل و ادب» و «برتری بر دیگران به علم».
با توجه به واژه پاکی فک کنم برائت درست باشه
شاد.. سلامت و ثروتمند باشید