سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر امیرعباس معینی(بیت الاسرار)
آخرین اشعار ناب امیرعباس معینی(بیت الاسرار)
|
صحبت از رجعت ما و دل و دین خسته ز تو
کامی از صحبت ما و گله ها از سر تو
شامی از صبح من و ساقه ریحانه ز تو
نانی از باور ما و دل سیر سایه ی تو
باطن وحشی ما و دلی از رامش تو
منشعب از دل ما و گاهی از خواهش تو
صحبت از نامه ی ما و منتظرْ پاسخ تو
ماهی نهر من و دام پر از طعمه تو
رقص ماهی من و ثروت جانانه تو
صد سلام از من و بدرود بنا نامه تو
مصرع چامه ما و بیت آخر بر تو
بهر اشعار من و صد غزل آرَد سر تو
ره درویش من و زهد من و ماهی تو
ساغر ما و دل پر ز شهین شاهی تو
گاهی این صد گله از من که چه شد چاره تو
خان مسکین من و حاکم ری در پی تو
ظلمت چاه من و روشنی چشمه ز تو
طاقت ایوب من و شد همه از چاره تو
کوخ انباری ما و بَه کجا کاخه ی تو
کَه گِل خانه ی ما و چه بجا طاقه ی تو
علم ما توشه ما و همه در باور تو
این کجا ما و دل پر ز جفا ساغر تو
شعر من بهر من و طاقت خاموشی تو
شعله و هیمه ز من دم همه از جانب تو
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.