پنجشنبه ۲۴ آبان
چند رباعی (۲) شعری از شبنم حکیم هاشمی
از دفتر رباعی نوع شعر رباعی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۰۹ شماره ثبت ۱۲۹۸۳۵
بازدید : ۳۹۷ | نظرات : ۱۹
|
دفاتر شعر شبنم حکیم هاشمی
آخرین اشعار ناب شبنم حکیم هاشمی
|
ای یار که در زندگیات رنج کشیدی
ویران شدی از غصهی هر داغ که دیدی
اکنون شده آن روز که از شوق بخندی
اکنون که به زیبا شدن از عشق، رسیدی
..................................
آه ای وطن خستهی من، درد کشیده
صد درد و بلا از غم نامرد کشیده
ویران شود آن ظلم که مثل نفس مرگ
بر گرمی این خانه دم سرد کشیده
.................................
ای عاشق شیرین دلم، فکر چه هستی؟
ای مرهم و تسکین دلم، فکر چه هستی؟
ای وای چرا مثل من اندوه گرفتی؟
ای همدم غمگین دلم، فکر چه هستی؟
.................................
ای یار که از عمق وجود آزادی
بسیار به ایمان خودت دل دادی
تسلیم نشد روح بزرگت هرگز
هر چند که در بند جفا افتادی
.................................
شبنم حکیم هاشمی
...............................
پینوشت مهم: کاملا واقفم به اینکه رباعیهای اول و دوم و سوم یک هجا بیشتر از وزن معمول رباعی دارند. اما چون در عین حال هیچکدام غلط وزنی ندارند آن چیزی را که در ذهنم و قلبم جوشید و بر کاغذ نوشته شد تغییر ندادم.
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام استاد سلیمیبنی ارجمند همیشه بنویسید نورپرور و شاد دور از گَزَندخواهانِ پوچاندیشِ دنیوی درپناه امن الهی سرافراز بمانید | |
|
درود جناب سلیمی برادرانم ذکر تعریف علمتان میکنند ولذا خواهشمندم اشعار حقیر را نیز نقد بفرمایید تااز علم گهربارتان بیاموزم منتظرم سپاس خداقوت به علمتان ودانش تان بدهد سپاس | |
|
خیلی خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون🙂🙏🙏🙂🌺🌺🌺🌷🌷🌷 | |
|
درود و عرض ادب جناب سلیمی بنی کلکتان همیشه سوریز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و خوشآهنگ بودند