پنجشنبه ۱ آذر
شاید حرف های یک شانس فروش شعری از محمد حسنی
از دفتر حیا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۷:۳۶ شماره ثبت ۱۲۸۰۰۵
بازدید : ۱۸۰ | نظرات : ۲۲
|
آخرین اشعار ناب محمد حسنی
|
بی احتیاط تر از
چراغ احتیات ندیدم
و
با وجدان تر از
چراغ قرمز
سبز لعنتی اما
از همه بد تر است
ماشین ها سریعتر سریعتر..
کاش پای راننده ای بلغزد
و تصادف شود
تا در ترافیک
کمی کاسبی کنم
این شانس ها ی من امروز
هیچ کدام
شانسی نداشتند
نه باران بارید
نه برف
فقط سرما بود
بخل ناجوان مردان را
زندگی ناجوان مردانه را
سخت تر می کرد
راستی اگر این چهار راه
چهار، راه بود
این راننده ها
پشت چراغ قرمز ها
زمانی که زمان تنگ برای ما
چراغ وجدان شان احتیاط می زد!؟
تا سبز شود
فقط به همین دو دقیقه ای پشت چراغ
تا ما شانس بیاوریم
امروز برای لقمه نانی
محمدحسنی
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما | |
|
درود بر شما فرقی نمیکنه اجیر باشند یا نه مسئله نیاز است فقر و ناتوانی انسان را به هر راهی می کشاند و ممکن است در دام همین ایشان را که شما گفتید بیاندازد فکر کنید شما کمک نکردید و آن کارمزدی که آن بچه گل بروش باید آن روز در یافت میکرد نگرفت در واقع شما با این کار آن یک لقمه نان که ممکن بود شانس شام او بدست شما باشد هم از او دریغ کردید.. البته من هم میدانم رسیدگی به این معضلات کار دولت است ولی با این اوضاع آن ۱۰۰۰ تومن که شما دریغ می کنید هم کمک و میتواند گوشه ای از زخم این بینوایان را بگیرد در پناه خدا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
پانزدهم شعبان سال روز میلاد خجسته قطب عالم امکان،
حضرت ولی عصر حجت بن الحسن علیه السلام بر همه شعیان جهان مبارک باد
بداهه ای تقدیم دوستان:
شب میلاد ارباب جهان است
نه بینی چون که از دیده نهان است
برای مقدمش جان می فشانیم
عزیز فاطمه آرام جان است
خرم و تندرست باشید