جمعه ۲ آذر
بت شکن شعری از مریم رحمتی پویا
از دفتر سنگ خارا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴ شماره ثبت ۱۲۶۶۴۸
بازدید : ۱۸۵ | نظرات : ۲۷
|
دفاتر شعر مریم رحمتی پویا
آخرین اشعار ناب مریم رحمتی پویا
|
خواهم اکنون که دگر بتکده ویرانه کنم
همه بتها شکنم ،خرج دو پیمانه کنم
بت اعظم ، مه سنگین دلم اکنون تو بدان
آخر کار ، تبر را به تو سر شانه کنم
هر چه دیدم زجفا کار خودت بوده و بس
وقت آنست که یک هجرت جانانه کنم
حاصل عمر که جانا همه مصروف تو شد
ختم این بندگی و قصه و افسانه کنم
پیله ای بافته بودم ز تو اطراف تنم
خویش از بند رها کرده و پروانه کنم
خانه را بهر قدمهاش صفایی بدهم
فکر سنجیده برای دل دیوانه کنم
بعد از این دست تمنای من و دامن او
بهر او این دل ماتم زده کاشانه کنم
مريم رحمتی پویا " تمنا"
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب استاد حکیم گرامی🌹 🌹 | |
|
سلام و درود ممنونم بانو روزتون مبااااااااارک | |
|
درود و سپاس فراوان ممنونم از توجهتون بزرگوار بله فرمایش شما کاملا صحیح امیدوارم در کنار دوستان خوبی چون شما ودیگر اساتید گرامی نکات بیشتری در زمینه شعر یاد بگیرم بازم ممنون از محبتتون | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیباست
تقدیم به شما که امروز روزتونه..
روزتون مبارک
(( دوستت دارم )) را
من دلاويز ترين شعر جهان يافته ام..
اين گل سرخ من است..
دامني پر كن ازين گل كه دهي هديه به خلق،
كه بري خانه دشمن..
كه فشاني بر دوست..
راز خوشبختي هر كس به پراكندن اوست..