يکشنبه ۴ آذر
خواب خرگوشی شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۶:۳۵ شماره ثبت ۱۲۵۷۲۹
بازدید : ۱۸۴ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
خواب خرگوشی
درمیانه ی اینهمه ناامنی
باید خوابید ولی ،
خوابی خرگوشی
دیوارهای اینجا موش داره
موش هم ، داره گوشی
پس میتوان حرف زد ،
ولی درگوشی
صدای زنگ تلفن آمد
گوشی را برداشتم و گفتم :
سلام ، چند لحظه گوشی !
داشتم میگفتم
اگرمیخواهی دراین دنیا راحت ،
خودت را به فرجام برسانی
اول صبر، دوم چشم پوشی
داغ ، جزئی ست ازاین دنیا
فقط مواظب باش ازاینهمه داغ ،
کَتره ای و کِتری وار، نجوشی
راهِ عاقلانه ای پیش گیر دراین دنیا ،
همچون نَجاشی
تو که باهوشی
بی حال بودن هیچ خوب نیست
بد نیست ، بودن درمیانه ی خروشی
هروقت خسته شدی ،
خستگی را بِدَرمیکند ، دوشی
گوشیِ تلفن را برمیدارم
: ببخشید دوست عزیز که معطل شدی
: آره کلاس گذاشته بودم ، منِ بی کلاس
راستی آقای ضدِ ظلم !
چند وقته که پیدات نیست ،
کوشی ؟
بهمن بیدقی 1402/8/11
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ارادت استاد بزرگوار بینهایت ممنونم از لطفتون شاد باشید | |
|
با سلام و عرض ارادت آقای کاظمی نیک بزرگوار بینهایت ممنونم از لطفتون شاد باشید | |
|
با سلام و عرض ارادت آقای فتحی بزرگوار بینهایت ممنونم از لطفتون شاد باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زبانتان گویا
قلمتااان نویسا
هزاران درود
عزیزعمو
استادبزرگوار