يکشنبه ۲۷ آبان
تکه ای از من شعری از محمد دهقانی هلان
از دفتر سياه دانه ها نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۴:۵۵ شماره ثبت ۱۲۴۱۹۹
بازدید : ۲۶۳ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر محمد دهقانی هلان
آخرین اشعار ناب محمد دهقانی هلان
|
برزخ ِدیوار در دیوار در .. قابی که نیست
میخکوبِ توست در عکسِ تو گردابی که نیست
تُنگ یا دلتنگی ِشفاف ، مه یا هر چه هست
پشت این شب ، این شب کم عمق ، مهتابی که نیست ؟
آبیِ وارونه ی من , آه , ماهی قرمزم !
بیقراری های بر عکسِ تو بی تابی که نیست ؟
چیزی از من مانده در روح تو مثل یک حباب
تکه ای از من که دلگرم است از آبی که نیست
تکه ای از من که هی دارد نمی آید به لب
تکه ای از من گره خورده به قلّابی که نیست
تکه ای از من در آن سوی پلِ خوابی که هست
سنگ می اندازد این شب ها به مردابی که نیست
سنگها را روی دامن می گذارد چشمه ی
لای لایی .. زندگی جاری ست در خوابی که نیست
ای تکانی که نخواهد خورد دیگر آب از آب
تکه ای از من که دیگر بر نمی گردد ، بخواب !
تکه ای از من که .. پلک خسته ام را بست و رفت
مرگ ، تنگِ ماهیِ وارونه را نشکست و رفت
.
محمددهقانی هلان
|
|
نقدها و نظرات
|
عرض درود متقابل خواهر ارجمند بانو عجم عزیز سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل جناب استاد استکی عزیزسپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل خواهر بزرگوارم سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل جناب عزیزیان گرانقدر سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل سرکار خانم سمیعی گرامی سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل بانو صدری عزیز سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل بانو تیر ارجمند سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل جناب جاویدان گرانقدر سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل جناب نجفی عزیز سپاسگزارم | |
|
عرض درود متقابل جناب نظری گرانقدر سپاسگزارم | |
|
سرتان سلامت برادر گرامی سپاسگزارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما جناب دهقانی بزرگوار
بسیارزیبابود
قلم توانمندتان توانمندتر باد