سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 8 آذر 1403
    27 جمادى الأولى 1446
      Thursday 28 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        پنجشنبه ۸ آذر

        رودخانه

        شعری از

        آوا صیاد

        از دفتر سرزمین بی بانو نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۰۸ شماره ثبت ۱۱۹۲۰۴
          بازدید : ۹۰۵   |    نظرات : ۱۵۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر آوا صیاد

        میدانی رودخانه تنهاست
        هیچ تغییر وحشتی نیست
        چوب روی دوشاخه، سنگها را تغییر می دهد
        اعماق صحرا وگلها درنفوذ انگشتش میلرزید
        سراشیب به پایین خود می رفت 
        کم کم دور میشد ،  همان نقطه در رودخانه
        ..⋅..........................⋅.................................
         وسلام با احترام آوا صیاد
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        سید هادی محمدی
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۳۷
        سپاس خدای را که فرصتی دوباره داد تا بنویسم.
        شعری پیش رو داریم از سرکار خانم آوا صیاد که چند سطری در خصوص آن خواهم نوشت.



        🚩میدانی رودخانه تنهاست
        هیچ تغییر وحشتی نیست
        چوب روی دوشاخه، سنگها را تغییر می دهد
        اعماق صحرا وگلها درنفوذ انگشتش میلرزید
        سراشیب به پایین خود می رفت
        کم کم دور میشد ، همان نقطه در رودخانه🚩



        🔷نکاتی که در این شعر باید عرض کنم


        ⛔ ( میدانی) به لحاظ نگارشی نادرست است و حتما و قطعا باید به شکل
        ( می دانی) نوشته شود.

        در لغت نامه ی دهخدا آمده است

        میدانی. [ م َ / م ِ ] ( اِ ) کسی که در پیشاپیش امیر و یا وزیر حرکت کند و القاب او را اعلام نماید. ( ناظم الاطباء ) . معرف. مرتبه دار.
        میدانی. [ م َ / م ِ ] ( ص نسبی ) منسوب است به میدان و آن محله ای است به نیشابور. ( یادداشت مؤلف ). منسوب است به میدان زیاد نیشابور.
        ( از انساب سمعانی ). || منسوب است به میدان که محله ای است در اصفهان. ( از انساب سمعانی ).


        دوستان و سرورانم در سایت وزین شعر ناب
        دقت فرمایید که زیبایى خواهى، حقیقت جویی و نوآورى از جمله گرایش هاى فطرى، آدمى است. . سخن و نوشته هدفمند، شیوا، روان و رسا تاثیری اعجاز گونه بر جان شنونده دارد و رغبت و علاقه انسان به گفتار و نوشتار درست و شیوا نیز سرچشمه در همان میل نهفته دارد ، ، او را مدهوش و سرمست مى سازد و مروارید درخشان حقیقت را بر ساحل فهم و ادراک او مى نشاند رعایت درستى و شيوایی در گويش و نگارش جز از راه آشنایى با آداب و شیوه هاى صحیح نگارش امکان پذیر نخواهد شد
        در پست های وبلاگی که بنده و دوستانم به عنوان آموزش درسایت قرار می‌ گیرد این اهداف در نظر گرفته شده که ان شاء الله با خوانش آنها این مشکلات مرتفع گردد.


        ⛔ عدم اعراب گذاری در این نوشته و همچنین استفاده نکردن از نشانه های نگارشی مانند ویرگول و غیره باعث الکن ماندن زبان شعر شده و مخاطب را در خوانش به اشتباه می اندازد.
        همیشه در نوشتار خصوصا اشعار آنهم اشعار سپید و یا حداقل شبه سپید، این علامت گذاری است که حرف اول و آخر را در انتقال مفاهیم برای مخاطب می‌ زند.
        اگر نبود اعراب و نشانه چه بسا برخی مفاهیم دچار اشکال تفهیمی بودند.
        همان مثال قدیمی که بارها شنیده ایم


        ✔️اعدام لازم نیست، آزادش کنید

        ⛔ اعدام، لازم نیست آزادش کنید

        پس یک کاما و توقف سری را به باد و شخصی را آزاد می‌کند



        🔷 در سطر دوم



        📝 هیچ⬅️ تغییرِ ➡️ وحشتی نیست

        احتمال اینکه نظر نویسنده این باشد خیلی زیاد است که اذعان می‌دارد تغییر وحشتی به هیچ عنوان وجود ندارد. و همان وحشت پابرجاست.
        و این تنهایی وحشت آور است و چون تنهایی کم نمی‌شود و ادامه دارد پس تغییری هم در وحشت و ساختار آن نیست.

        🚩تا اینجا خانم صیاد خوب و درست پیشرفت کرده اند 🚩




        🔷 در سطر سوم

        🚩چوب روی دوشاخه، سنگها را تغییر می دهد🚩


        1️⃣ از نویسنده میپرسم وقتی رودخانه تنهاست کاراکتر های چوب و سنگ در درون رودخانه چه می‌کنند؟
        جمع نقیضین محال است قاطبه عقلا و متفکرین همواره اجتماع و ارتفاع نقیضین را محال دانسته و آن را «اول‌الاوائل» و «ابده بدیهیات» خوانده‌اند
        تنهایی با وجود اعضای زیر مجموعه محقق نمی‌شود.
        نه پارادوکس است و نه تناقض نما که بتوان چیزی از لای آن درآورد.
        صغرا و کبرای دوسطر با سطر سوم هم طراز نیست.
        حتما شعر باید به گونه ای باشد که بین مشترکات هنرمند تا من مخاطب گسستی حس نشود اگر این گونه شد شعر لنگ خواهد زد.

        2️⃣ 📝چوب ِ روی دوشاخه یا

        📝 چوب، روی دوشاخه


        اگر دیدگاه نویسنده اولی باشد چوب ِ روی دوشاخه که چوب حشو است چرا که خود دوشاخه چوبی است و نیازی به باز گو کردن آن نیست

        اگر دومی است که باز ضعف تالیف دارد چرا که خود دوشاخه در تغییر سنگ فاعل است و نیازی به فاعل ثانوی نیست

        3️⃣ تغییر دادن سنگ یعنی چه؟ تغییر زمانی رخ می‌دهد که ماهیت چیزی دگرگون شود آیا دوشاخه می‌تواند ماهیت سنگ را تغییر دهد
        اگر تغییر اشاره به تغییر مکان سنگ است و جابجایی که متاسفانه خوب پرداخت نشده است.
        نقش دوگانه دادن به دوشاخه در این نوشتار صحیح نیست و همه ی پارامترهای شعر شدن مراعات نشده است.
        حلقه ی اتصالی و انفصالی دوشاخه فراتر از ماهیت و ذاتش تصور شده است و از لحاظ محتوا و ساختار تابویی است که نمی‌تواند قابل قبول باشد.


        🔷 در سطر چهارم

        🚩اعماق صحرا وگلها درنفوذ انگشتش میلرزید🚩


        1️⃣ مراعات النظیرها درست استفاده نشده است.
        چرا که در اعماق صحرا وجود گل نمی‌تواند تصویر درستی باشد مگر گل های خار که باید به صراحت به آن اشاره می شد.
        نگاه واقع گرایانه در این تصویر حتما باید جایگزین دید بی سر و ته می شد.
        صحرایی که اینگونه در لغت نامه ها معنا شده

        ⬅️صحرا. [ ص َ ] (از ع ، اِ) صحراء. دشت . ج ، صحراوات ، صحاری . (مهذب الاسماء). دشت هموار. گشادگی فراخ بی گیاه . بیابان➡️


        2️⃣ ( می لرزید)

        در سطر قبلی زمان فعل مضارع است دلیلی ندارد که زمان فعل در این سطر به ماضی بدل شود.
        همگونی در زمان این فعل و استمرار آن باید نمود داشت که متاسفانه رعایت نشده است.



        🔷 در سطر پنجم

        🚩سراشیب به پایین خود می رفت🚩

        ⬅️سراشیب . [ س َ ] (ص مرکب ، اِ مرکب ) نشیب گاه و پستی . سرازیری . مقابل سربالا➡️


        این سطر یعنی چه؟
        چه مفهومی دارد؟ نویسنده چه را می‌خواهد
        بگوید که زبانش الکن است.
        به پایین خود می رفت چه نوع ادبیاتی است؟
        درست است شعر پرواز به ناممکن هاست اما در این میان اصولی هم هست که قطعا باید مراعات شود تا نوشته ی ما به چیستان روی نیاورد. مگر می‌خواهیم یک بافت بی سر و ته را کنار هم بچینیم و از آن چیزی در آوریم.
        اگر چه نویسنده ی این سطور خیال پردازی خوبی دارد اما مشکلی دارد به اسم روایت
        روایت آنقدر ضعیف است که صور خیال را تحت تاثیر خود قرار داده است.
        روایت نیمی از سرودن شعر است نیمه ی اول همان شکل‌گیری فضایی دیداری در خیال شاعر است که شاعر آن فضا را در مقابل فضای احساس خود می آفریند و آن فضا را با تمام جزییاتش می‌بیند. نیمه دوم سرودن، روایت کردن آن فضاست به گونه‌ای که خواننده‌ی متن شعر دقیقاً همان را ببیند که شاعر در فضای خیال خود دیده است آیا ما چیزی را می‌بینیم که خانم صیاد در مکنونات خیال خود می‌بیند؟ قطعا اینگونه نیست و این ضعف بزرگی است در شاعر شدن که اگر مرتفع نشود زبان شعر الکن و مخاطب جز هذیان گویه ها چیزی را حس نخواهد کرد.


        ✍️ نکته ی بعدی باز زمان این نوشتار است که متاسفانه به ماضی رفته است


        🔷 در سطر ششم یا آخر


        🚩کم کم دور میشد ، همان نقطه در رودخانه🚩


        ✍️ زمان باز برخلاف زمان سطور اول به گذشته سوق پیدا کرده است و وحدت زمانی وجود ندارد


        در خصوص دید کلی از این دلنوشته باید عنوان کنم که

        از سطر اول تا سطر آخر نویسنده مانند خبرنگاری فقط گزارش می‌دهد اما درآخر خبری از نتیجه و ارائه ی هدف از این همه سطر نیست و معلوم نیست که این همه خبر را برای چه برای مخاطب نقل می‌کند عبور رودخانه از صحرا و اتفاقاتی که در مسیر عبورش می افتد صرفا تصویر و خبر است که انتها ندارد و اصلا ابتدا هم ندارد بی سر و ته است مخاطب آخر سر می پرسد (که چه؟) این همه صغرا کبرا چه غلط چه درست چیدی که چه بشود چه به ما بگویی؟
        درست است که زبان شعر ایجاز است اما هر ایجازی صحیح نیست. سر و دُم نوشته ای را زدن و بی نتیجه رها کردن ایجاز مُخلّ است
        از اول شعر تا آخر شعر معلوم نمی‌شود تغییر سنگ به چه معنا است؟ کاراکتر چوب چه کاره است؟


        ان شاء الله شاهد آثار پربارتری از این شاعر باشیم

        یا حسین بن علی

        سید هادی محمدی



        یک نقد، با کلام خدا (روانشناسی رنگ در قرآن)
        __________________________
        بسم الله الرحمن الرحیم

        قالوا ادعُ لَنا رَبَّکَ يُبَيّن لَّنا ما لَونها. قالَ: إِنَُهُ يقولُ إنَّها بَقَرَةٌ صَفراءٌ فاقِعٌ لَونُها تسُرُّ النّاظِرين

        بقره آیه ی 69


        گفتند از پروردگارت بخواه که رنگ گاو [که بايد ذبح شود] را مشخص کند. خداوند فرمود: گاوی که به رنگ زرد خالص است، به طوری که بينندگان را شادمانی و سرور
        می بخشد.

        🚩 رنگ زرد موجب سرور و شادمانی است برای ناظرین🚩


        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۴۶
        درود بر شما .
        خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۹
        درود بر جناب محمدی استاد بزرگوار خندانک
        اح
        سنت خندانک به این نقد عالی خندانک خندانک
        بسیار آموزنده و پربار بود.. خندانک خندانک
        سپاس از زحمتی که کشیدید خندانک
        آیه هم زیبا بود.. خندانک خندانک
        خدا برای بندگانش شادی و سرور می‌خواهد.. افسوس که ما به رنگ‌های مرده تشویق شده‌ایم.. خندانک
        رنگ‌هایی که اسارت روح و ذهن را هموارتر می‌کند.. خندانک
        سپاس از پنجره سبز آگاهی‌رسانتان.. خندانک خندانک
        در پناه حضرت عشق خندانک
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۳
        سلام استاد سپاس بابت زحمتی کشیدید
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۷
        استاد سلام دوشاخه را باید فقط در مفهوم چوب بکار برد تا حشو ایجاد شود
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        سلام
        دوشاخه در مفهوم دیگری کاربرد ندارد
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
        سلام در سرشیب خود پایین میرفت آیا چرخش ضمیر نداریم؟
        ارسال پاسخ
        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۱۴
        درود بر شما استاد محمدی بزرگوار خندانک
        سپاس بیکران از شما که در راه آموزش شاگردان خود این همه زحمت را متحمل می‌شوید خندانک
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۲۲
        سلام در مورد کلمه می دانی ایراد از کیبورد گوشی میباشد وهمچنین عدم اعراب
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۲۶
        سلام قدم رنجه فرمودید
        افسانه پنام (مولد)
        افسانه پنام (مولد)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۲۸
        سلام و درود استاد بزرگوارم جناب محمدی عزیز
        نقدتان را کامل و با دقت فراوان خواندم؛
        چرا که شما برای این نقدها ساعت ها زمان میگذارید و ما برای خواندنش دقیقه ها...
        امیدوارم بتوانیم به ستون نقد ها و زحماتی که اساتیدبزرگوار برایمان میکشند بیشتر توجه کنیم که در سطر سطر آن علمی نهفته است...
        من شخصا گاهی در نوشته هایم وحدت زمانی را میشکنم وحتی گاهی نمیدانم فعل را ماضی استمراری بکار ببرم یا ماضی التزامی یا ماضی بعید و حتی ماضی ساده یا نقلی خندانک خندانک ..
        گاهی در ذهنم تصاویر در نهایت زیبایی رخ می نمایند ولی زمانی که به زبان آورده میشوند یا نوشته میشوند اصلا باآنچه که بودند سنخیتی ندارد خندانک
        به گمانم
        این مشکلات رفع شود؛نوشته هایم پخته تر و بهتر خواهند شد که البته راهکارش را هم نمیدانم...

        چه درسی در پایا نقدتان آوردید؛روانشانسی رنگ ها!

        هزاران درود بر شما استاد داناو عالم خندانک
        در پناه خداوند فتاح علیم باشید خندانک
        🌼🌼🌼🌼
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۹:۵۹
        خندانک
        سلام براستادبزرگوارمان جناب دکترمحمدی عزیز خندانک
        خداقوت بده ان شاالله خندانک
        مثل همیشه آموختم ازکلاس درس پربارتان خندانک
        کامل وجامع ومنظم خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۱۹
        درود استاد محمدی عزیز
        نقد بسیار آموزنده و پر باری بود
        خندانک
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۵
        درود بر شما جناب خوشرو

        سپاس از شما و حضورتان خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۶
        درود بر شما شاهزاده خانوم

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۷
        درود بر شما جناب حاجی پوری

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۷
        درود بر شما بانو پنام

        سپاس از شما و حضورتان

        ان شاء الله به قله های رفیع شاعری برسید خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۸
        درود بر شما بانو عجم

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۹
        درود بر شما جناب اکرمی

        سپاس از شما و حضورتان

        ممنونم خندانک
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۱۱
        درود بر شما بانو صیاد گرامی

        شما حق دارید از اثرتان دفاع کنید و حتی نقد مرا هم نپذیرید

        شعر و نوشته ملک شخصی شماست

        بمانید به مهر و بسرایید
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۵۱
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۵۱
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۵۲
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۵۲
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۵۰
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۵۰
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۵۱
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۹
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۶:۱۱

        خندانک خندانک

        سلام آوا بانوی مهربان زیبا و طبیعت گرا سرودید خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۳
        درود بانو استاد گرامی ممنونم
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۳
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۳

        خندانک خندانک خندانک

        سلام مجدد بانو آوا ارجمند زیبا سرودید خندانک


        رودخانه به اقیانوس می رسد
        پویاییِ او
        جلوه ای از عشقِ ازلی ست خندانک



        بداهه تقدیم شعر زیبای شما
        درپناه یگانه حق خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۵۰
        درود بانو استاد کوهواره
        سپاس از بداهه زیبایتان
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۹
        خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۵۸
        درود بر شما .
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
        درود استاد گرامی ممنونم به مهر خواندید
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
        درود بااانو آوای عزیز.. خندانک
        خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۳۵
        درود بانو شاهزاده به مهر خواندید
        ارسال پاسخ
        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۶:۲۹
        درود بانو
        جالب و زیبا بود
        جسارتا معمولا روخانه تشبیهی برای عمر آدمی و چوب کنایه از خود او یا نگاهش بوده است
        "هیچ تغییر وحشتناکی نیست"
        بهتر نبود؟ خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۲۷
        سلام استاد استکی سپاسگزارم اصلاح میشود
        سپاس از اصلاح موشکافانه تان
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۹
        خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۹
        عذر می‌خوام دخالت می‌کنم بااانو آوای عزیز.. خندانک
        بنظر من هم سبک نوشتاری و قلم شما شباهت زیادی به سبک و قلم جناب محمدرضا آزادبخت را دارد.. خندانک
        و البته زیباست و خاص قلم شما دو بزرگوار خندانک
        اگه خاطرتون باشه یکبار گفتم..
        و به شخصه فکر نمی‌کنم جناب به گزین در اشتباه باشند.. خندانک
        شاد باشید.. خندانک
        سید هادی محمدی
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۲۱
        خندانک خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰
        خندانک
        درودبرشما بانو آوای عزیزم خندانک
        شعرزیبایی بود
        مزین به نقد استادانه ی جناب محمدی خندانک
        موفق باشید خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۱
        درود بانو ممنونم
        ارسال پاسخ
        مسعود مدهوش( یامور)
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۱۹
        درودتان شاعر بانو استاد صیاد ارجمند🌹🍀

        شعری زیبا،دلکش،پر مفهوم مهمانتان بودم،نگارش زیبا از اندیشه ی زیباست،هر دو مستدام و سبز🌴🏵️🌹🌹🥀🌺🌺🌷🌸🌸💐💐🌼🍁🍂🌾🌱🌿🌿🍃☘️🍀🤞🤞🤞🤞👏👏👏👏👏🙏🙏🙏🪴🪴🪴
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۵
        درود استاد مدهوش ممنونم
        ارسال پاسخ
        قربانعلی فتحی  (تختی)
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۵۶
        درود برشما شاعر. طبیعت اندیش. آوا صیاد

        بسیار عالی و

        زیبا بود خندانک

        خندانک خندانک خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۵
        درود استاد فتحی ممنونم از حسن توجه تان
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد باقر انصاری دزفولی
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۲۹
        سلام وارادت
        درودفراوان برشما
        خندانک خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۷
        درود استاد انصاری دزفولی ممنونم از حسن نگار زیبایتان
        ارسال پاسخ
        محمد اکرمی (خسرو)
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۷
        درود جناب اکرمی ممنونم
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        سلام درودبرشما بانوعزیز زیبابود سرکارخانم صیاد عزیز سپیدی زیبایی راقلم زديد احسن برشما لذت بردم احسن برشما پرمفهوم بود احسنت برشما 🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۸
        درود جناب کاظمی ادیب ممنونم از حسن نگار زیبایتان
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۱۹
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        نیره شیریان(مارال)
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۰۵
        درود بسیار زیبا و روان قلمتان مانا مهر بانو
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۲۹
        درود بانو مارال ممنونم از نگار زیباتان
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۱۹
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️
        ❤️❤️
        ❤️🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        ارسال پاسخ
        سارا (س.سکوت)
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۷:۵۱
        درودتان نازنین بانو
        نبض قلمت جاری به مهر خندانک
        بمانی در نگاه نور خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۳۰
        درودبانو سکوت گرامی ممنونم زیبا خواندید
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۱۹
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        ارسال پاسخ
        بهزاد سرافراز
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۱۸:۲۱
        درود خانم صیاد گرامی
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۳۰
        درود جناب جاویدان ادیب سپاس
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۱۹
        ۰❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️
        ❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️
        ❤️❤️
        ❤️
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۸:۳۵
        جناب کاظمی ادیب درود سپاس
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۲:۱۹
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۳:۰۰
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵
        درود بر شما گرامی

        خندانک خندانک خندانک

        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۳۶
        درود استاد انصاری به مهر نگاه کردید سپاس
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۲
        تقدیم استاد انصاری
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی محمدی
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۳:۲۸
        درودها بانوی فرهیخته و ادیب بانو آوا، صدای آگاه خندانک

        سراشیب به پایین خود می رفت
        کم کم دور میشد ، همان نقطه در رودخانه

        بسیار زیباست خندانک

        قلمتان زرنگار خندانک

        تابنده باشید به مهر و مهربانی خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۲۸
        درود استاد محمدی به مهر خواندید سپاس
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۳:۴۸
        سلام خانم صیاد
        ببخشید این اثر نسبت به صبح امروز ویرایش شده؟
        چون به نظرم دو سه سطر دیگه هم داشت
        یا با کار دیگه ای از شما اشتباه گرفتم ؟
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۳۲
        درود استاد به گزین همین است اشتباهگرفتی
        ارسال پاسخ
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۵۹
        صبح این شعر و شعر قبلیتان را خواندم و باعث این اشتپ شد
        این شعر در کفایت و بسندگی است خندانک
        فرشید به گزین
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۳:۴۹
        صبح خواندم و کامنت گذاشتم برای ظهر
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۳۳
        درود به مهر خواندید
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۰۳
        درود بر بانو آوای عزیز خندانک
        بسیار زیبا خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۱:۳۴
        درود بانو زند به مهر خواندید
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۳۸
        یک تعبیر شاذ پیدا کردن ازش خیلی لذت بخش بود
        ممنونم خندانک
        فرشید به گزین
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۳۸
        کردم
        جواد کاظمی نیک
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۴۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        فرشید به گزین
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۰۲
        در شعر قبل جمله ای هست که گواه تلمذ شما نزد استاد ازادبخت هست:
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        نمیخواهم قابل قیاس یک شهادت خودت را
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
        سلام استاد مگر شما کارگاه یا مامور چیزی هستید
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۱۶
        کشف ردی از استاد در آثار شاگرد از حاشیه های شیرین ادبیات
        است و تعبیر مامور پسندیده نیست
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۶
        سلام بگرد شاید بیشتر پیدا کنی
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۷
        سلام خود اثر را مورد تامل قرار بده
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۷
        استاد آزادبخت جای خود دارد وبنده جای خود
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۸
        هر جایگاه در ادبیات به کشف رد ویا چیز دیگر منتهی نمیشود
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۳۹
        به نظرم اشتباه میکنی
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۱
        اگر واژه ای مشابه واژه های استاد پیدا کردی
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۲
        کلکتابهایم را به نام شما می کنم
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۲
        ببخشید کوتاه می فرستم کیبوردم ایراد داره
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۲
        فرشید جان باز تیزبین نگاه میکنه😁😁😁
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۴۴
        سلام جناب کاظمی اقای به گزین در اشتباهه
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۴
        سلام من شاگرد کسی نیستم شاید شبیه باشیم
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
        ما جسارت نمی‌کنیم که بگوییم.. شما شاگرد کسی هستید.. ماشاءالله خودتون استادید..
        بلععع صرفا سبک نوشتاری‌تان شبیه ایشونه.. خندانک
        شاد باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۸
        اوکی خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۰
        درودبرشما شاهزاده خانم بزرگوار خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
        بانو صیاد عزیزم استاد فرشيد جان عزیزم تیزبین هست بعید بدانم اشتباه کند ولی من ازقلم شما بشدت خوشم میاد دقیق مثل استاد آزاد خاص هستید البته استاد عزیزم جناب آزادبخت خاصترهست ولی متن نوشتاری شما یکمی شباهت دارد به استاد آزاد بخت عزیزم البته نه اینکه کامل شباهت داشته باشد من کمی احساسم این را می‌گوید نوشته های شما خاص وکوتاه و ساده است ولی استاد آزاد نوشتاری سخت دارند وپیچیده وباید به درک واقعی آن نوشته پی برد درکل بانوعزیزم ازگفته استاد به گزین عزیزم ناراحت نشوید ایشان حرف بدی نزدند سپاسگزارم بانوعزیز 🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۳
        فعلا ناراحتم گفتند من شاگرد استادک وفردا چیز دیگر
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۷
        بانوعزیزم بخاطر من ناراحت نشوید
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
        سلام بانو از هیچ استاد علمی فرا نگرفتم
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
        درودبرشما بانوعزیز شاهزاده خانم عزیز وگرامی وگرانقدر خندانک خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
        مگر درتلاش خواندن مستمر خود
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۵۹
        درودبرشما بانوعزیز خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        فرشید به گزین
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۵
        خیلی ممنونم از حضور شاهزاده خانوم جواد جان و خانم صیاد
        و اینکه چقدر میشه با متانت بحث کرد رو از دوستان یادگرفتم
        به خدا دوستان گلی داریم ، دوستان ندیده ناب
        سرتون خوش زنده باشید
        چشمه اشک نداریم وگرنه الان شیشه شیشه اشک خالص جمع میشد خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۶
        😁😁😁😁فداتشم فرشيد جان عزیزم
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۹
        جناب به گزبن
        نمی خواهم قابل قیاس یک شهادت خودت را متوجه شعر من کنی
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۰۹
        واین بحث مصداق ابن شعر است
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۱۰
        بنده در رویا هرچه را میبینم در واقعیت برایم اتفا می افتد
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۱۵
        استاد به گزین میخواهی شبیه این شعر اخیرت مربوط به چند سال پیشم به اشتراک بزارم
        فرشید به گزین
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۱۶
        من باب مزاح بگم اگر خانم صیاد کتابهاشون رو به نام من کنن ..
        اکه منظور نام نویسنده باشه که خانم صیاد ، میشه داستان انیما و انیموس چون بهرنظرم شعر شما حاوی المانهای مونث هست به وضوح
        از جنبه مالی هم این روزها کتاب شعر کالای بازار کساد است
        مگر چاپ پانصدم اشک مهتاب سهیلی
        یا چاپ هفتصدم کارو
        یا چاپهای مکرر فروغ و سپهری و ...
        مگر اینکه تتمه حسابی با ناشر داشته باشید یا وام کلانی از ارشاد گرفته باشید ... خندانک

        از شوخی کذشته واقعا با شعر شما ارتباط ساده تری برقرار میکنم تا استاد جواد هم همین نظر را دارد انگار ، و اینکه شما از اعضای متین و بی حاشیه هستید فعلا مرخص میشم که مجازات شدگان بهتره برگردند سلول انفرادی / ناراحت نشید لطفا واقعا سونیت نبود و از هنرتان لذت بردم خندانک
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۲۲
        خندانک اگر دوست داشتی تا شبیه شعرت فردا به اشتراک بزارم موفق وپیروز باشید
        فرشید به گزین
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۴۷
        از خواستن رده ، بی نهایت خوشحال میشم که مشق شعر بسه زبون خواهری
        مثل شعر شما پیدا کنه خندانک
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
        خندانک
        جواد کاظمی نیک
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        ابراهیم آروین
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۳۶
        درود و عرض ادب
        خواندم از قلمتان زیباست
        مانا باشید و سبز قلم
        خندانک خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۲۸
        درود استاد آروین به مهر خواندید
        شبنم حکیم هاشمی
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۲۷
        🌷🌺🌷🌹
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۴۲
        درود سپاس مندم بانو هاشمی ادیب گرامی
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۴۳
        خندانک خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۴۵
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۴۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۰۷
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        فرشید به گزین
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۱۸
        خانم صیاد چشم انتظارمون خشکید
        منصرف شدین از سرودن اون شعر موعود؟ خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۳۸
        سلام استاد بله منصرف شدم فردا یه شعر دیگه میاد
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۳۹
        مصلحت در آن نیست
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۴۳
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۳۶
        فرشید جان دست بردارنیست خندانک خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۴۰
        جناب کاظمی ادیب
        کاسه داغتر از آ ش مباش
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۱۳
        چشم بانو عزیز خندانک
        محمد اکرمی (خسرو)
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۴۴
        درود زیبا سرودید و با مفهوم
        خندانک خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۱۴
        درود جناب اکرمی ادیب ممنونم
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۰۷
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        ارسال پاسخ
        علی نظری سرمازه
        يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۵۷
        درود بر خانم صیاد
        خندانک خندانک خندانک
        زیباست
        خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۱۳
        سلام استاد نظری ممنونم
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۱
        مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
        ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست خندانک
        آوا     صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۱۳
        نه ادبیات الکن اجازه نمیدهد رونمایی شوم استاد گرامی
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۰۷
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۱۳
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        آوا     صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۲۵
        به وقتش آثار فاخر راخواهید خواند
        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۱:۱۵
        درود بر شما بانو آوای بزرگوار خندانک
        زیبا قلم زدید خندانک
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۴۶
        سپاس استاد حاجی پور
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        آوا صیاد
        سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ۰۰:۰۳
        خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۰۷
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۲۳:۰۷
        💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
        ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
        🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
        🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
        🌺🌺🌺🌺🌺🌷
        🍀☘️🌱🌹💐
        🌿🌿🌿🍁
        🪴🪴🪴
        🏵🏵
        💟
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3