اگر بگویم پنجره ها بر فراز دریا
دست های مرا به سمت کوچه ها تکان می داد
لحن پر طراوت بارانی ست
مدام شعر رهگذران را بر لب داشت
روزی از آفتاب خواهم پرسید
نور در دست کدام انار مدام تکرار می شود
روزی از آفتاب به سمت دریا
از ماهی ها خواهم پرسید
آب رونق تنهایی کدام الهه در دریاست
از من نخواهید روی باران را
ملتفت خاک گاهی در پچ پچ آزادی بیاورم
از خود گذشته تر از باران
دست تو در کدام غصه آب شد
نشاط انگیز نخند
گاهی زنی پرخشم روی باران را منزجرخواهدکرد
فقیرانه روی پدرم در فلسفه جا ماند
گاهی ایمانش باوری از فلسفه ی باران بود
آه مادرم اندیشه مستقل
ناخود آگاه دختری بود
هیج وقت ارتباط باران با فلسفه را نمی دانست
گاهی پرنده در پیریش
قار قار می زند از قریحه باران
که مدام روی سگی را
به خود خیس کرده بود
خاک روی زانو
چشم های زبده باران می شوند
وگاهی فریب در جیب رهگذری
ًًًً"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
با احترام آوا صیاد
درود برشما بانو آوای عزیزم
بسیارزیباست