جمعه ۲ آذر
برای ارغوان شعری از محمد سلگی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۳۷ شماره ثبت ۱۱۶۳۹۳
بازدید : ۶۳۹ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب محمد سلگی
|
دل نباید بست جز بر خنده های ارغوان
دل نبُرد از من نوایی جز نوای ارغوان
از هوای دل چه پرسی؟ ابری و بارانی است
تا نتابد آفتابی از هوای ارغوان
مرهمی بر زخم عشق او نمی بینم؛ مگر
نوشدارویی نهندش از دوای ارغوان
مرغِ شوقم باغِ جان را ترک کرد و پر کشید
بازگردد گر خرامد در سرای ارغوان
در وفای غیر، خیر آمد؛ ولی از من شنو
از وفای غیر شیرین تر جفای ارغوان
خسته ام از "چون" و "آیا" از "چگونه" از "چرا"
دوست می دارم ولی "چون" و "چرا"ی ارغوان
شیوه اش شیوایی و آیین او شیدایی است
عقل و دینم را نگهدار ای خدای ارغوان
مسّ جان زَر شد به لطفِ تابشِ خورشیدِ او
وه بنازم بر شکوهِ کیمیای ارغوان
صبر میخواهد ز من در هفته ها و ماه ها
صبر من هر روز و شب بادا فدای ارغوان
هر پریرخ شعر من را خواند، با لبخند گفت:
کاش من معشوقه ای بودم به جای ارغوان
گفت "حیران" این غزل از عمقِ جانِ خویش، تا
یادگاری جاودان باشد برای ارغوان
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام. عرض احترام و ادب. بسیار ممنونم. 🙏🌹 | |
|
درود بر شما باد. شُکر پسندیده شد. محبت دارید. سپاس فراوان. سربلند باشید. 🌸🌸🌸🌸 | |
|
بسیار ممنونم. نظر لطف شماست. موفق باشید. 🙏🌹💐 | |
|
درود بر شما. حضرت عالی به هر دو شعر نگاه پر از لطف و مهربانانه داشتید. بسیار سپاسگزارم. 💐💐💐 | |
|
سلام بر آقای زراعتی ارجمند. سپاسگزارم. محبت کردید. یک تشکر ویژه هم برای نگاه نکته سنجانه ای که به این سروده داشتید. بهترین ها را برایتان آرزومندم. در پناه حق. 🌹🙏💐🌸 | |
|
درود بر شما. محبت کردید. برقرار باشید. 💐💐💐 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود
پاینده باشید