جمعه ۲ آذر
یلدا شعری از قانع تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۰:۴۵ شماره ثبت ۱۱۵۸۰۷
بازدید : ۱۸۹ | نظرات : ۲۴
|
آخرین اشعار ناب قانع تهرانی
|
آن انار و پسته و آجیل
شده در چشم مردمان به نخیل
ضعف و فقر و محنت آحاد
شده اعمال اشقیا بی داد
شب یلدای طولانی
کی آید صبح سبحانی
درختان گشته اند بی بر
شکوفه گشته است بی سر
چه کوبیم آب در هاون
چه گوییم از غم میهن
هوا گشته پریشان حال
صفا رفته براین منوال
نفس در سینه ها حبس است
هوا فریاد رس بسته است
فغان از دار دنیا دار
که کرده قبله را بر دار
حرام است این ره و کردار
عذابت میدهد دادار
شب یلدای طولانی
کی آید صبح سبحانی
شب یلدای طولانی
|
نقدها و نظرات
|
درود بر استاد بزرگوار حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما حضورتان گرامی | |
|
درود بر جناب نظری حضورتان گرامی | |
|
درود بر جناب حاجی پور حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما حضورتان گرامی | |
|
درود بر جناب فتحی حضورتان گرامی | |
|
درود بر جناب اسماعیلی درود بر جوانان وطن حضورتان گرامی | |
|
درود برجناب وحدتی یگانه حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما خدا حافظ شما و ملت ایران باشد حضورتان گرامی | |
|
درود بر شما حضورتان گرامی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود