"دلیران لر"
چه دیدی تو از مرد ِ مردان لر
از اعجاز مردان میدان لر؟
همانانکه محبوب ایران شدند
دل آشوب از آشوب ایران شدند
همانانکه بی واهمه، بی دریغ
سپردند خود را به صد زخم تیغ
به عشق وطن، تاکه بوده رمق
نهادند جان را میان ِ طبق
همان شاه شاهان ،کورُوش ِ بزرگ
خداوند حکمت ،خطیب ِ سترگ
به ایران همانکه شرف داده است
به منطق، به حکمت هدف داده است
کسی که جهان مات او گشته است
ز نامش به هر گفت وگو گشته است
امیری دگر ، فارِسی بینظیر
"کریمی" که شد زندیان را امیر
به غیرت همانکه مثل گشته است
به بیگانه ضرب العجل گشته است
تک اینها نباشد به غیرت نشان
از این شیر مردان ، لبالب زمان
به هر دوره صد قهرمان زاده است
برازنده درس ِ شرف داده است
رئیس ِ به حق ،آن علی، مرد پاک
همان شیر و دلواری ِ سینه چاک
شد آنکس که از دست او انگلیس
زمین خورده ی نادم و خاک لیس
ز مردان نه تنها پر از صولت است
زخاتون هم این خطه پرغیرت است
بسی شیر زن دارد این خاک پاک
به عصمت ، به عزت شده تابناک
چه گویم از آن بانوی پر حَشم
از آنکس که شمشیر او شد قلم
همان "مریم بختیاری" که بود
هراس و دل آشوب خصم ِ حسود
به دستش قلم شور و طوفان شده
به یاران ِ در جبهه اش جان شده
خلاصه همین خاک ِ لبریز عشق
به هر آن شده محشر انگیز عشق
وطن بوده هر دم در افکار ِ او
به هر دوره سرشار ایثار ِ او
که تا نام ایران درخشنده است
به نام شماها وطن زنده است
#نسرین_حسینی
2/4/1401
تقدیم به همه لرتباران افتخار آفرین ،مخصوصا مادرم که عشق ،صداقت ،بخشش، مهربانی ،وانسانیت را از او آموختم❤❤
بهترین بهانه برای سجده گاه من
محشر چشمان توست مادر
فرشته زمینم خجسته زادروزت همایون❤❤❤🌺🌺🌺
ارق ملی مان به جوش و خروش در آمد .
موفق باشید.