یک شاعرِ خوب ، خیلی خوب ! شعری قشنگ آورده است
زیرا مراعاتُ النظیر توپ و تفنگ آورده است
با دَبدَبه در کب کبه .. کبّاده ی تعریف را
دستانِ لرزانش چُنان باآب و رنگ آورده است
تلمیحِ مُشتِ موسَوی ، باضربتی جِدّاً قَوی
کوبِ دهانِ منتقد ، تیز و زرنگ آورده است
یک رودِ جاریّ ِ دراز ، با شُرشُری زیباصدا
در بیتِ چارُم تنگدل ، از زیرِ سنگ آورده است
رقصِ جَماهیرِ جنون ، در بزمِ عیشی بی شگون
همراهِ حالِ بیخودی ، باساز و چنگ آورده است
بَعدَش به اِبرازِ قلم ، از باد و کشتیّ و عَلَم
اندازه ی دَه مثنوی ، ذکرِ نهنگ آورده است
تطبیق داده یونس و پینوکیو و کِه و کِه
بر باورِ اسطوره ها ، ماه و پلنگ آورده است
تا بلکه اثبات این شود برعالَم و آدم که او
معنای کُلّ ِ دانش است ؛ شوقِ دِرَنگ آورده است
جز خود ، تمامِ شهر را ، نادان تصوّر می کند !
بهرِ تَشَر بر ماسَوا ، لفظِ مَشَنگ آورده است
القِصّه ما را ذِلّه کرد این وِردخوانی هایَش وُ
طوماری از توضیح و شرح ، با گامِ لنگ آورده است
هِی تیکِ نَقدَش برقرار ، صبح تا شَبَش مشغولِ جار
تا خِرخِره از استرس ، مارا به تنگ آورده است
بنهاده چشم و گوش را در انتظارِ واژه ای
(استاد) را تا بشنود ! ؛ قافیه ، زنگ آورده است
این بچّه بازی ها گرفت عمرِ عزیزِ شاعران
این گفتگوها راچه سود؟ احساسِ ننگ آورده است
با تو نبودم ؛ تو خودت ، گفتی که : (( شاعر نیستی
تنها به لُنگ اندازه ، پات ، تخته شلنگ آورده است )) .
بی مزد و بی حق و حقوق شغلِ شریفِ شاعری ست
بهرِ همین بر بی ستون بیل و کُلَنگ آورده است .. .
⚘روز قلم مبارک⚘
پی نوشت :
با درود . در این خط خطی ام ضرب المثل هایی بکاررفته است
و البته که هیچ مخاطبِ خاصی هم ندارد .
لبخند همگی در سلامتی مستدام.
قلم تان نویسای ارزش ها🌷
بسیار زیبا و دلنشین بود
روز قلم مبارک
موفق باشید