جمعه ۹ آذر
|
دفاتر شعر مهدی بدری ماشمیانی(دلسوز)
آخرین اشعار ناب مهدی بدری ماشمیانی(دلسوز)
|
حر ریاحی ز کجا آمدی
با غضب آخر تو چرا آمدی
عازم کوفه من و اهل حرم
یاری ما یا به جفا آمدی
...
آمده ام به جنگ و جولان حسین
آمده ام به امر سلطان حسین
داده عبیدم ز وفا خلعتی
سر بنهم بر سر فرمان حسین
...
بگذر ایا حر ز ره ظلم و کین
یکدمی آخر سپهم را ببین
لرزه فکندی به دل کودکان
بگذر ایا حر تو ز قوم لعین
...
آمدم ای شاه عتابم ببخش
جان علی در تب و تابم ببخش
بگذرم از راه خطا یا حسین
آمدم ای شاه خطابم ببخش
...
توبه ی من را بپذیر ای شها
نادمم امروز و به نزد شما
آمده ام اذن جهادم دهی
آمدم ای شاه ز روی وفا
...
نزد امیر دو جهان آمدی
سوی ابوالفضل جوان آمدی
توبه ات ای حر بپذیرد خدا
حر دلاور به جنان آمدی
...
مهدی بدری(دلسوز)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
مناظره ی زیبایی است اما بسیار کوتاه که بامطالعه ی این گفتگوی تاریخی و ماندگار اگر نواقص را برطرف و ادامه ی آن را به صورت جامع الاطراف و کامل می نوشتید بهتر نبود؟
سلامت باشید و سرافراز