بسم الله الرحمن الرحیم
آنان که به هیولای جهل آگاهی یافته اند وحشت زده در تلاش برای رهایی از زندان ظلمت و گمراهی خویش هستند. باز خوشا به حال این چنین مردمانی که به جهل بسیط خویش رسیده اند.
و حال آنکه بیشمار افرادی هستند که در جهل مرکب به سر می برند و به جاهل بودن خود آگاهی ندارند و بسیار هم خود را عالم و راه یافته به حقایق می دانند.
نشانه ی اصلی برای شناخت جاهلان هیولا صفت آن است که حدیث نفس بسیار میگویند ، منیت زیاد دارند.
در واقع آن عقل آسمانی اگر بر هر انسانی سوار شود صفت فروتنی و تواضع او را رشد می دهد و در هر مرتبه ای انانیت او را سرکوب می کند، چرا که اساسا انسانی که شعور و آگاهی و خرد را از مجرای درست آن درک می کند خود را در جمیع احوال در محضر الله می بیند که خوب چه جای ابراز از غیر او.
حال سخن کجاست!!!
عرفان های نوظهور، شیوه های زندگی که ترویج تکثرات است نه مایحتاج معقول و راهبردی، تفکراتی که تو را ستایش می کند نه پروردگار تو، مانند اومانیسم، نوع نگاه ابلهانه ی لیبرال و نئو لیبرال به زندگی که از عالم کثرت زده ی غربی آمده است.
ترویج بی حیایی و تن لختی در دختران و پسران به بهانه ی عادی سازی هیجان درون دو جنس که در حماقت و بدجنسی و اوج جهل مرکب این طرز فکر همین بس که به جای استفاده درست از این هیجانات و مدیریت آن، از انسان ها مردمانی معیوب جنسی ساخته است که یا حریص به امیال جنسی شده اند یا در استفاده ی بیش از حد آن بی رغبتی و افسردگی های مختلف گرفته اند. در کل تعادل بشری را با این حماقت و جهل به هم زده اند . حال چه ضربه ها که به ارزش های معنوی عشق و عاطفه و غفلت از دیگر پرواز های روح افزای زندگی زد و چه ها کرد پیرامون تنوع طلبی ها بماند. الحق که جاهلیت مدرن برای پاکان و رها شدگان کاملا قابل درک است.
حضرت علی علیه السلام فرمود پروردگارا پناه میبرم به تو از شر نفس گرایی که هرگز سیر نمی شود و به زیبایی در تنها یک فراز از دعا حقیقت روانی ترویج نامشروع این هنجار شکنی را توضیح داده است که امروزه روز نتایجش را در غرب و متاسفانه در اطرافمان مشاهده میکنیم. تکبر و تفاخر ثروتمند در برابر مستمند که نیازی به توضیح دادن نیست. و بیشمار جهالت هایی که انسان باید نهیبی به خود بزند.
والسلام علیکم
۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آفرین حقیقت محض را گفتی
☘️☘️☘️☘️☘️☘️