سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
و شاعر گرامی جناب محمد مرادی ( غافل)
گاهی ضعفی در شعر مشتاقمان میکند برای پنجره ی سبز
گاهی زیبایی و وقار یک شعر
غزل زیبایی پیش روی ماست که حتما جفا حساب میشود اگر فقط بگویم" زیبا بود،لذت بردم"
غزلی که شاعر از وجود و جوهره ی خود در آن دمیده و الحق که زیبا خلق کرده است.
ملزومات صحت وزن و قافیه است که شعر دارد
صنایع ادبی نیز برقرار است
و باید آفرین گفت به خالقش.
دو نکته به اختصار عرض کنم که شهامتش را ندارم بگویم این نکات، فوت ِ کوزه گریست
چون باز کننده ی پنجره ی سبز خودش هنوز مشغول گل بازیست و به مرحله ای نرسیده که به دیگری فوت کوزه گری بیاموزد🙏
به این نکات به چشم نظر نگاه کنید و راستی آزماییَش را جدی بگیرید
شاید تمامش هذیان باشد.
نکته اول
۴ بار استفاده از " دل" در ۳ مصرع
هرچند از نظر دستوری هیچ ایرادی ندارد
از حیث زیبایی شناسی گمان کنم کمتر شود بهتر است
نکته دوم
این پختگی ات
این بهتر است حذف شود،کارکردی ندارد،سخت گیرانه مصداق حشو است
بی گمان پختگی ات باعث افتادن هاست
دل یک شاخه کی از سیب جوان میگیرد
یک مثال بود
و در نهایت عرض کنم هدفم از بازکردن این پنجره ی سبز صرفا بیشتر دیده شدن این غزل بود
🌺🙏