سه شنبه ۶ آذر
خوشه ی پروین شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۶:۲۵ شماره ثبت ۱۰۸۳۷۸
بازدید : ۲۰۸ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
خوشه ی پروین
چشمانم قفل شده بود ،
به خوشه ی پروین
بیش از دویست ستاره دارد و فقط ،
هفت تای آن ،
می آید از ثریا به عِین
همان ثریایی که ،
پیامبرِعظیم الشأنِ اسلام ،
علمِ مردمِ فارس را به آن گره زد ،
به همان خوشه ی پروین
پروین اعتصامی ،
نشسته بود به کنارِ حوض و،
به کنار باغچه ای پُر از گُل ،
داشت شعر میگفت
شعرهای نابی ،
همچون خوشه های خوبِ انگور
چه شیرین است ،
خوشه خوشه شعرهای پروین
همه ی شعرهایش زیباست ،
آن بانوی نازدانه
من نمیتوانم ،
شعری را بیابم ز آن خوشه های شیرین
بگویم آن بهترست ، یا این
دستمریزاد به ،
آن چشمهای
زیبا و خدابین
آن چشمهای
درمیانه ی اینهمه خاک ،
زربین
آن چشمهای
درمیانه ی اینهمه نامرادی و تباهی ها ،
فَربین
بهمن بیدقی 1400/11/27
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض ادب استاد بزرگوار سپاس بمناسبت 25اسفند بزرگداشت آن ادیب فرزانه یادش گرامی | |
|
با سلام و عرض ادب آقای خوشرو بزرگوار سپاسگزارم از مهرتان مؤید باشید | |
|
با سلام و عرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم بمناسبت 25اسفند بزرگداشت آن ادیب فرزانه یادش گرامی در پناه حق | |
|
با سلام و عرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم از الطافتان همیشه شاد باشید و سلامت در پناه حق | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
روحش شاد
اختر چرخ ادب