سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    تو حتما باید باشی

    شعری از

    ایرج محرم پور(صوفی خموش )

    از دفتر شقایق یک نوع شعر دلنوشته

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵ شماره ثبت ۱۰۶۹۳۵
      بازدید : ۲۱۸   |    نظرات : ۳

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر ایرج محرم پور(صوفی خموش )

    ای شقایق 
    تو نوشتی؛ کوچه ها از نفس افتاده ، و بی حوصله اند 
    وقت آن است به این شهر هوایی برسد 
    من نوشتم ؛  گر تو نیایی، این هوا هم هیچ‌ حس و حالی 
    به این شهر نخواهد داد 
    و کوچه ها ، در حسرت آمدنت ،
    بی حوصله تر خواهند ماند 
    راستی ، مژده آمدنت را چه کسی خواهد داد ؟
    انگار تو نمی دانی ،واژه ی انتظار چرا معنا نمی شود 
    ولی من می دانم هر کجا تو هستی 
    آنجا به حتم خوشبخت است 
    ای کاش می دانستم به سودای چه کسی مشغولی 
    که آنقدر بی خیال،  از غوغای ما فارغ 
    تو بنویس ، کدام بیشتر سنگینی می کند 
    غم ها، خاطره ها ، و شاید هم این تنهایی 
    ای صوفی 
    انگار بی جهت ،جهانت را با غریبه ها شلوغ کردی 
    قرار بود شقایق ها ، دل بشود  
    و مابقی همان تندیس ی از آب و گل 
    ای شقایق 
    شاید زندگی همان کاهی بود 
    که ما بی خودی،  کوه ش کردیم 
    و شاید هم،  همان خواب خوش ،
    که هیچ وقت تعبیر نشد 
    و شاید هم ، همان معرکه ی  که شد همت ما 
    ای صوفی 
    دگر دنبال درمان نگرد 
    بی شک ، بیهوده می جویی تسکین را
    لعنت به صبر بی صدای ما 
     
     
     
    ۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    مهرداد عزیزیان
    پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۴۰
    درود بر صوفی خموش و یار همیشه همراهش شقایق
    بهره مند شدم عزیز
    ظاهرا در خط سوم " نوشتم" سهوا " نوشتن" تایپ شده
    🌺🌺👏👏
    محمد رضا خوشرو (مریخ)
    جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵
    ببخشید جناب محرم پور من شما ندیده بودم که الساعه شعر شما رو دیدم .
    که مستفیض شدیم
    درودها.
    خندانک
    مجیدنیکی سبکبار
    جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۳۱
    با سلام و با درود
    آمدم
    خواندم سرود
    با صفا زیبا و خوب
    بر نشان دل زدم
    آفرین بر شاعرش
    منتظر اورا به پای دفترم
    تا که خواند شعر من
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0