واپسین سروده سالَ پار ( راز و نیاز ) بود به درگاه یگانه بی نیاز و این سروده اغازین امسال است با نام ( شُکر اغازین )
...... ...... ....... ...... ...... ......... ....... ......... ........ ........ .......
شها : فصل بهارین شد , صفا و مهربانی شد
همه بی تو خزانی شد , به تو ما زعفرانی شد
به مستان همه کویت رخت بنموده رخشان شد
شرابی ده ز ان نابت , بیا با ما عیانی شد
همه غم از دلم بیرون , صفای کوی تو تابان
به بستان دلم گَل شد , همه صاحب زمانی شد
به درگات نیاز من , به مهرت پر نیازم من
به لطفت کن تو قربانم , بدانم قهرمانی شد
گدای کوی تو هستم , چو عید امد ببخشایم
گدایان بدرگاهت تو خویش ان میزبانی شد
همه رنگ رخم باشی , تو خوشبوی دلم باشی
تو خود صاحبدلان را خوش شبانی شد
همه شعرم ز تو بودی , همه اهنگ شعر از تو
چو بیدل خوش به تو بودی , همه جان اسمانی شد
به شکر اغاز سالم را بنام تو شدم دلخوش
چو خشنود ورضا با تو , به مهرت بیکرانی شد
------------------------------------------------------------------------------
1 / 1 / 92 با شادباش دوباره به همه اعضای فرزانه سایت شعر ناب