جمعه ۲ آذر
کش+مکش شعری از حسن رسولی
از دفتر رسولی در حسن نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ۱۸:۰۴ شماره ثبت ۱۰۰۷۳۱
بازدید : ۲۷۵ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب حسن رسولی
|
کش+مکش
در این کشا+کش
مکش
تو هم بکش
دست به زیر سایهات
که بدانی بردهاند
چه سایهای
فقط پشم مانده است!
خاکی نیست
که سایهای مانده باشد
جز پشم
چیزی نیست!
از شیری
که تاکسیدرمی شده است
و حتی خاکی نیست
که سایهای مانده باشد
از شیر
همهاش پشم است و قیر...
دست بکش به زیر سایهات
تا ببینی چیزی نیست
جز پشم
نه سایه مانده است و نه خاک
نه درخت
نه یار
سایه رفته است
باقیاش همه وهم است
خورشیدی نیست
که سایه مانده باشد
ای کاش قیر نبود
تا چنین بریزند در شکم و حلقمان
و تاکسیدرمیمان کنند
برای نمایش
در موزهها
که چنین پول در میآورند
صاحبان سیرک...
و آه که شیر
فقط یک نمایش است
برای تماشاگران...
من آن شیر بیسایهام
یا تماشاگری واماندهام...!
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب و احترام به راستی، گوارایی اینچنین شعری، مضاعف می شود وقتی آراسته به کلام سلمان محبوب گشته. سپاس فراوان از بذل دانش شما و سپاس از شاعر گرامی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
جالب و زیبا بود