در پــیــچ و تــاب گــیــســوے آفــتــاب
غــنــوده مــتــرســڪ بــیــدار
بــا رویــاهاے پــروانــه وار
از ســیــاهے طــیــر روزگــار
بــاخــنــده هاے گــریــه دار
ڪــه گــلــایــه آمــیــز اســتــ...
نــگــاه مــهر پــرتــوے مــهتــاب
بــه عــرق هاے پــدر شــرمــســار
از جــنــون قــابــیــل هاے بــیــمــار
هراس گــنــدمــان پــرهیــزگــار
از داس هاے تــیــز ِمــرگــبــار
مــادر بــا گــنــاه ســیــب گــلــاویــز اســتــ
از ایــمــان انــگــور و ڪــفــر شــرابــ.
خــنــده ے ســیــمــرغ بــه مــنــطــق عــطــار
پــیــلــه ے تــنــیــده بــه فــلــســفــه ے بــیــڪــار
نــیــچــه ے خــوابــیــده درون افــڪــار
ســگ دو زدن پــے نــان و پــیــڪــار
ڪــافــڪــا در مــســخ ســحــر انــگــیــز اســتــ
از رخ ابــلــیــس در بــرڪــه ے آب
از گــرگــے ڪــه شــده بــرادر ڪــفــتــار
مــضــراب هیــهات نــزن اے نــگــار
پــلــنــگ ڪــه نــمــیــرســد بــه قــرار دیــدار
رخــســار مــاه امــشــب دل انــگــیــز اســتــ
شــاعــر در لــاے ورق هاے ڪــتــاب
بــا گــیــلــاس نــاب و دودســیــگــار
بــا عــشــق پــروردگــارش در غــار
بــحــث داغ جــبــر و اخــتــیــار
بــوســه مــے زنــد بــه جــام بــاوقــار
زنــدگــے همــیــشــه غــم انــگــیــز اســت...