سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 29 اسفند 1402
  • روز ملي شدن صنعت نفت ايران، 1329 هـ ش
10 رمضان 1445
  • وفات حضرت خديجه سلام الله عليها، 3 سال قبل از هجرت
Tuesday 19 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    سه شنبه ۲۹ اسفند

    ( کاش ها...!)

    شعری از

    افروز ابراهیمی

    از دفتر " ضامن آهو " نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۱۰ شماره ثبت ۹۷۸۴۴
      بازدید : ۲۱۶   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر افروز ابراهیمی

      کاش! بودم زورقی زیبا و ژرف
    بسته افسارم به میخی آهنین....!
    گوشه ی ساحل به دریائی کنار
    اندکی خفته به نور ماهتاب
    یا حرارت بخش تن‌، گرمای نرم آفتاب....!
    کاش! بودم قایقی بهر نجات
            غرق در پژواک موجی بی کران
    یا که عکسی از صدف ها دست یک کودک به روی ماسه ها....!
    کاش !می رفتم به دریایی که پای عابری
          منتظر بنشسته در عمق خیال
    ماهی کوچک میان بطن مرجانی بلند....!
        کاش ! بودم مثل چشمان پرند
       یا بخوانم شعرهایی را ز جنس هر چرند
        شاد باشم بهر دلبر بی قرار
                "گم شوم گاهی میان آبها  و الفرار  "
     کاش ! می خندیدی به من ؛ حتی به زلف پیچکم
     بید مجنون می شدم ، شنزارهایم چون نگار...!
     کاش ! دنیایم شود آبی تر از دریای شور
       با نمک گردد همه حرف و سخنها مثل نور
     گاه گاهی آسمان لبخند به دریا می نمود
      دست در دست هوا بادی وزد بر قطره ها....!
       کاش ! بودم یک پری زیبا و سرگردان به خویش
    منتظر بر قایقی همراه صیادی به صید
     آورد قلاب تیزی بر دهان
    خار باشد در گلو دستم به دست گرم یار
      طور اندازد شکارش گردم و بر موج ها باشم سوار....!
      کاش ! با ای کاش ها می شد رسید بر آرزو
       داستانی آفرید و صلح آورد بر عدو....!
        کاش! بودم  کاش! بودی  کاش! بودیم  مهر جان
    دوستی اندر ترازو یک کفی هم دلستان....!
     کاش ها را می شود گاهی به بار آورد رفیق !
     "گر صبوری پیشه گردد غوره هم حلوای شیرین می شود"
    ( کاش! بودم کاش ! بودی  کاش! بودیم  چون شفیق
     مهربان و دلخوش از دنیای بی رحم   ای رفیق....!)
     
       افروز ابراهیمی
    شعر نیمایی_بداهه
    بهار 1400
     
    ۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0