جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
و آسمان شکست و بغض آبی ثالو
شمال در طپش عطر سرد دریایی
شلال ماه پر از باد مخمل وحشی
ز مسخ جلگه ی آرامرنگ رویایی
گداخت مفرغ ییلاق برف آژیده
و سروهای پاژه گونه، چامه سرا
خدایگان دانش و عرفان سکوت پوشیده
و چرکواژه ی حیران زاغ جنگ آرا
دوباره در تب رامشگری سپنتایی
فروغ روشن گلسای ارغوان افروخت
و یالهای بنفش خزر، دمی پریشان شد
دهان رعیت شن را ،به ناگهانی دوخت
بهار با شنل سبز در مصاف آمیخت
به بوسه ی بشکوه نازتار خورشیدان
به آرشه های ترنم ،رها شد آن چشمه
چو رجعت صبحی رسیده جاویدان
و ساتن ابری سپید آمد و ریخت
نم از نگاه نجیبانه ی پری خوانان
پرید پوپک پژواک پر خیال چمن
خزید کرمک خاکی ز بانگ دژبانان
بهار ،واله ی روی تو ایم سالی نو
کنارمان به درنگی خوش آمدی امشب
به تاج سوی-فشانت ،هماره دلشادیم
بریز شومی دجاله ی بدی ، امشب..
اسفند۹۹
|