جمعه ۲ آذر
انسان لال شعری از حسن رسولی
از دفتر رسولی در حسن نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۱۶ شماره ثبت ۹۵۰۴۶
بازدید : ۲۸۸ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب حسن رسولی
|
انسان لال
ای دیوارها
من
تحمیل شعرم
در آزادی
به گوشها و چشمهای بسته
در امتداد ورم کردهی بود
صفحهای خیس و کبود و خموش
عمود ایستاده نگاه میکنم
به شعور
منفعل
جز از کلمه هیچ نبود
من آن دُرّ کلامم
در فوران آتشفشان
که جرأت بیانش بود
نه در این فراگیر زندان تفرقه...
شاید روزی زایید
این ققنوس
جوجهگربههای خویش را
که شیرهای طلایی با پرّ عقاب شدند
در آسمان فردای دماوند
آبی نیلگون
که امروز شعور لای دیوار است
دیواری پر+چین مانند آیین
که آجرهایش با انگشت اشاره
میگویند:
هیس خموش
بیخودی مخروش...
برای عاقبت خودت میگوییم
ای روح مانده لای سیم+آن
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.