جمعه ۲ آذر
یلدای کرونایی شعری از حسن جعفری
از دفتر مچاله 3 نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۹:۴۵ شماره ثبت ۹۳۴۹۰
بازدید : ۲۵۶ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب حسن جعفری
|
شب یلدای کرونایی
آید بهار و زحمت پاییز بگذرد
غم بر دلت میار که این نیز بگذرد
آن اخم و تَخم تند زمستان و سختی اش
بُرّنده است و تلخ ولی تیز بگذرد
طوفان و سیل و زلزله با ما همیشه هست
یادش ز خاطر مردم تبریز بگذرد
آن نادر عزیز! چو تیمور لنگ رفت
تاریخ نیز مغلطه آمیز بگذرد
شِعر و شُعار خسته کننده به سر رسد
فرمایشاتِ خرده ی ناچیز بگذرد
ماشین جریمه دارد اگر عزم تو کنم
پس هندوانه با خر جالیز بگذرد
هِه .. هِه.. خیار و کمبزه از راه می رسد
شوخی کنار، این شب خونریز بگذرد
در خانه باش و شکّر حافظ بخوان، بخواب
شیرین به فال خسرو پرویز بگذرد
یلدای عاشقی به خیابان و کوچه ها
روزی دوباره خاطره انگیز بگذرد
|
نقدها و نظرات
|
درودها استاد استکی عزیز ممنون از لطف نظرتان | |
|
سرکار خانم جملیه عجم ماه بانوی واژه ها سپاس مجدد سرفراز کردید با حضور پر مهرتان این غزل تقدیم به مدیران و سروران گرداننده سایت شعر ناب بویژه جنابعالی که با ابتکار برگزاری مسابقه انگیزه سرودن این غزل را در بنده به وجود آوردید سلامت بمانید و شاد 🍉⚘ | |
|
درود بر شما سرکار خانم حسین زاده ممنون از نظر لطف شما با آرزوی بهترین ها یلدای شما هم مبارک ⚘ | |
|
درود بر شما استاد ممنون از لطف شما برقرار بمانید یلدای شما هم پیشاپیش مبارک 🍉 ⚘ | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود