جمعه ۲ آذر
بهترین خلق شعری از حسن جعفری
از دفتر مچاله 3 نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ شماره ثبت ۱۰۶۹۸۷
بازدید : ۲۳۶ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب حسن جعفری
|
از خدا پرسید روزی بنده ای
کیست پیش تو در این دنیا عزیز
از میان عابدان و صالحان
باشد او بهتر به روز رستخیز
پاسخی در دل بیفکندش سروش
نکته ای دارد اگرچه هست ریز
آن کسی که کینه ای دارد به دل
می کند با دشمنش هر آن ستیز
بر سر یک خلف وعده یا دروغ
یا سر مال و منال و چیز و میز
بگذرد از او به جای انتقام
دوستی جوید نه که جنگ و گریز
بی گمان او بهترین خلق هست
نیست هم سنگش کسی یا هیچ چیز
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما دوست عزیزم جناب آزاد؛ ممنون که این قطعه شعر را با دقت خواندید؛ درست است " چیز و میز" محاوره ای هست. با وجود این به نظرم کاربرد محدود و آگاهانه از واژگان محاوره ای مثل ایجاد یک پارادوکس سبب جلب توجه می شود. شاید اگر داخل گیومه گذاشته می شد بهتر بود. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آموزنده و زیبا بود