شنبه ۳ آذر
غزل ۳ شعری از اصغر ناظمی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ شماره ثبت ۹۲۱۰۰
بازدید : ۳۲۴ | نظرات : ۲۳
|
آخرین اشعار ناب اصغر ناظمی
|
اگر ز بی خبری خویشتن جداسازیم
مکان دیگری از آینه بنا سازیم
دراین مجال دو روزه مدام در جنگیم
زجهل و بی خبری خویشتن فنا سازیم
اساس هستی ما هست عین آرامش
به پای فرض کهنه ولی خویش پابه پا سازیم
تمامِ رازِ جهان میشود به ما مشهود
اگر که تیرگی از آینه جدا سازیم
جهان زبی خبری قتل گاه هابیل است
بیا ، معالجه یِ دردِ بی دوا سازیم
وقوعِ عشق کند خفته را همی بیدار
به عشق چگونه ولی خویش آشناسازیم؟...
سمومِ کهنه ی پندار اگر شود معدوم
به عشق جلوه ی دیگر بخود به پا سازیم
غرور و رشک وحسد منهدم شود یکسر
تمام این مجادله در خویشتن فنا سازیم
نشانِ معجزه در آدمی همه این است
که هرکه خویشتن از وهم خود رهاسازیم
خیال وخوف کندمان بخود چنین زنجیر
جهان و اهلِ جهان ، غرقِ در بلا سازیم
خطا و خبطِ بشر ، از "خطای پندار" ست
خوشیم به دامنه برخویش ماجرا سازیم
زجهلِ ماست ، جهنم شده جهان بر ما
خوشیم به قولِ خطا خویش مبتلا سازیم
مخوان فسانه همی ، میتوان بلی برخویش
به انقلاب دگر ، نقطه نقطه را خدا سازیم
شود بهشت برین ، بعداز آن جهان یکسر
اگر زبی خبری خویشتن جدا سازیم
|
|
نقدها و نظرات
|
باسلام براستاد وسرور گرا می ام جناب استکی | |
|
بیت هفتم بصورت زیر اصلاح می شود ؛
سمومِ کهنه ی پندار اگر شود معدوم
به عشق جلوه ی دیگر بخود روا سازیم | |
|
درودها بردوست بزرگوارم جناب صادقی | |
|
باسلام ودرودها جناب معینی بزرگوارم باسپاس | |
|
درود دوست بزرگوار زیبایی در نگاه شماست | |
|
سلام وعرض اوب برشما بانوی ارجمند | |
|
سلام دوست بزرگوارم جناب فتحی ممنون از شما | |
|
سلام وعرض ادب برشما دوست گرامی | |
|
سلام وعرض ادب برشمابانوی ارجمند | |
|
سلام دوست گرامی جناب مهدوی بزرگوار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و آموزنده بود
دستمریزاد