شنبه ۳ آذر
دوباره دل، هوای.... شعری از محمد روحانی راد
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۵۴ شماره ثبت ۹۰۸۱۹
بازدید : ۲۳۷ | نظرات : ۳
|
دفاتر شعر محمد روحانی راد
آخرین اشعار ناب محمد روحانی راد
|
دوباره دل هوایِ کربلاتو کرده
هوای دیدن اون، صحن و سراتو کرده
دل من خسته از این، دست به دعاها بردن
چقد عاشقا بودن؛ حرم، ندیده مُردن
*نکنه منم بمیرم- ولیکن حرم نبینم*
*یا حسین عزیز زهرا*
دوباره اربعینه، همه میرن کرببلا
میرن واسه عرض سلام، به محضر خون خدا
درسته که بسته شده، دوباره راه کربلا
واسه همین جمع شده ان، توو هیاتا سینه زنا
از وقتی که یادم میاد؛ ذکر حسین بوده شفا
تربت ناب اون واسه، هر مرضی بوده دوا
حالا میگن بوسه نزن، به ضریح خون خدا
مبادا مبتلا بشی، یه وثت به درد کُرونا
یه روز میاد ثابت میشه؛ توو علم و آزمایشا
ناقل خاموش بوده از مکر و فریب دشمنا
یه روز میاد توطئه ها، همگی میشه برملا
همه می دونن یه روزی، چی بوده پشت پرده ها
تموم سال توطئه و توئیت و پُسته همه جا
شاید بتونن بزنن یه آسیبی به دین ما
زهی خیال باطل، باشین توو اون توهّما
وقتی که اربعین میشه؛ بهم میریزه نقشه ها
یریدون أن یُطفئوا، ندیدی بین آیه ها
مگه میشه نور خدا، خاموش بشه آی نادونا
اگه نخوندی قرآنو، بشین از اوّلش بخون
نور خدا همیشه هست؛ ولو کره الکافرون
حسین همون نور خداست! و حرمش عرش خداست!
همون که فرموده نبی(ص)؛ سفینه نجات ماست!
هر کی حسین رو دوست داره؛ باید یه چیزو بدونه
بیداری اهل جهان، وابسته به اربعینه
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی بسیار زیبا و با شکوه بود
دستمریزاد
اجرتان با سقای کربلا